הפרקליטות העבירה לסנגורי נתניהו את אישורי היועמ"ש

    ישראל רובין No Comments on הפרקליטות העבירה לסנגורי נתניהו את אישורי היועמ"ש

    הסתיימה הסאגה: הפרקליטות העבירה לידי סנגורי ראש הממשלה נתניהו את אישורי היועץ המשפטי לממשלה לפתיחה בחקירות ובבדיקות בעניינו של נתניהו, אישורים שניתנו בעל פה בישיבות בין מנדלבליט לרשויות האכיפה

    היועמ"ש אביחי מנדלבליט צילום: פלאש 90
    18:05
    16.04.24
    קובי פינקלר No Comments on צה"ל מאשר: חיסלנו את מפקד גזרת החוף בחיזבאללה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הפרקליטות העבירה הערב (חמישי) לצוות ההגנה את אישורי היועץ המשפטי לממשלה לפתיחה בבדיקות ובחקירות בעניינו של ראש הממשלה נתניהו. מדובר בפרוטוקולים של הישיבות בין מנדלבליט לרשויות האכיפה בהן ניתנו האישורים בעל פה, כך על פי טענת ההגנה.

    כזכור, סנגורי ראש הממשלה דרשו מהפרקליטות להעביר לעיונם את המסמכים המאמתים את העובדה שהיועץ המשפטי לממשלה אישר לפתוח בחקירות כנגד נתניהו, כפי שדורש חוק יסוד הממשלה.

    בית המשפט קיבל את עמדת הסנגורים ופסק כי על התביעה להעביר את החומרים לידי צוות ההגנה בפורמט הקיים לגבי כל אחד מהם.

    היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הגיש ביום שלישי האחרון לבית המשפט מסמך בו הוא מאשר כי החקירות נגד ראש הממשלה נפתחו בהסכמתו כפי שדורש החוק.

    אמש דחה בית המשפט את עמדתו של מנדלבליט וקבע כי המסמכים אותם הגיש לבית המשפט אינם עומדים בקנה אחד עם החלטת בית המשפט, שפסק כי יש להעביר אותם בפורמט הקיים. שופטי ההרכב הורו לפרקליטות להעביר את האישורים לצוות ההגנה כפי שהם, וככל שניתנו בעל פה, יש להעביר את הפרוטוקולים של הישיבות בהן ניתנו.

    לפי התביעה, הסכמת היועץ לפתיחה בחקירות יכולה להינתן גם בעל פה והיא ניתנה במסגרת ישיבות שקיים היועץ בנושא יחד עם גורמי האכיפה. החומרים אותם העבירה הערב המאשימה להגנה הינם הפרוטוקולים של אותן ישיבות.

    בפרקליטות מדגישים כי מעבר לכך אישר מנדלבליט עוד עשרות רבות של פעולות חקירה בשלבים השונים של הבדיקות והחקירות, אף שהחוק מצווה רק על מתן הסכמה לפתיחה בהליך.



    0 תגובות