מתכונת ביהמ"ש בסגר: צמצום דיונים לא חיוניים והיענות לדחיית דיונים אחרים

    ישראל רובין No Comments on מתכונת ביהמ"ש בסגר: צמצום דיונים לא חיוניים והיענות לדחיית דיונים אחרים

    בתי המשפט יצמצמו את הדיונים הלא חיוניים במהלך ימי הסגר. דיונים חשובים לא ידחו אך השופטים והרשמים הונחו להיות קשובים לדחיות גם בדיונים אלו, לפי שיקול דעתם

    צילום: Nati Shohat/FLASH90
    22:58
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on תקלה חמורה ברשת יש חסד: מוצרים ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות וממלא מקום שר המשפטים בני גנץ בתיאום עם ראש לשכת עורכי הדין אבי חימי, החליטו כי בתי המשפט יפעלו בתי המשפט יפעלו, ככלל, באופן יזום לדחיית דיונים כגון: תיקי תעבורה, תביעות קטנות, עניינים מקומיים, שמיעת ראיות (הוכחות), ודיונים הקבועים ל"ימי מוקד" בבתי המשפט, זאת אלא אם כן מצא השופט כי בנסיבות העניין אין לדחות דיון מסוים.

    נוסף על כך, כל שופט ורשם, לפי שיקול דעתו, יוכל להורות באופן יזום על דחיית דיונים שקבועים לפניו בהתאם לנסיבות של כל תיק.

    כמו כן, בעלי דין ועורכי דין אשר מבקשים לדחות את מועד הדיון בעניינם בשל נסיבות אישיות או מקצועיות הנובעות מהמגבלות המוטלות על הציבור במסגרת ההתמודדות עם נגיף הקורונה, יוכלו לפנות לבית המשפט או לבית הדין בבקשה מנומקת. בקשות דחייה כאמור תידונה על ידי בתּי המשפטי ובתי הדין תוך שקילת מכלול הנסיבות הצריכות לעניין, ובכלל זה הכרה בצו השעה תוך התחשבות מרבית באילוצים ובמגבלות הנובעים ממנו.

    יצוין, שכל המועדים שנקבעו בדין או בהחלטת בית המשפט או בית הדין, לנקיטת הליך או ביצוע פעולה, נותרים על כנם אלא אם תבוא החלטה אחרת. עוד יצוין כי השתתפות בהליך שיפוטי היא אחד החריגים למגבלות על יציאה למרחב הציבורי שקבועים בתקנות הקורונה.

    ברשות השופטת מדגישים כי בתקופה שבהודעה זו, ההליכים שישמעו בבתי המשפט ובבתי הדין לעבודה יתנהלו באולמות המתאימים לכך, תוך הקפדה על ההנחיות והמגבלות שנקבעו לצורך שמירה על בריאות הציבור, השופטים והעובדים, ובהתאם להוראות כל דין, ובכלל זה תקנות הקורונה.



    0 תגובות