דרמה בוושינגטון: תומכי הנשיא טראמפ פרצו לקפיטול; הוכרז עוצר

    שלמה ריזל No Comments on דרמה בוושינגטון: תומכי הנשיא טראמפ פרצו לקפיטול; הוכרז עוצר

    במהלך הדיון על ניצחונו של ג'ו ביידן בהשתתפות סגן הנשיא פנס, החלו מאות מתומכי הנשיא טראמפ להתסער על הקפיטול ופרצו לבניין במהלך הסתערות על הגבעה. עוצר הוכרז בוושינגטון. דיווחים על ירי של כדורי גומי כנגד הפורעים. סגן הנשיא והסנאט פונו. הנשיא טראמפ קרא לתומכיו לשמור על החוק והסדר | תיעוד מהשטח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    דרמה היסטורית בארה"ב. המתח בין המחנות הפוליטיים מגיעה לשיא היום (רביעי), לאחר שמאות אלפי מפגינים תומכי הנשיא טראמפ התאספו להפגנת מחאה כנגד הזיופים הנרחבים במהלך הבחירות לנשיאות. החל הדיון בסנאט על אישור תוצאות הבחירות לנשיאות בהצבעת האלקטורים לנשיא הנבחר ג'ו ביידן. סגן הנשיא מייק פנס הבהיר בדיון כי לא ייענה לדרישתו של הנשיא טראמפ לבטל את הצעות האלקטורים.

    במהלך הדיון, מאות מתומכי הנשיא טראמפ פרצו לבניין הקפיטול המאובטח מקום מושבם של הקונגרס והסנאט, ואף הצליחו חלקם לחדור לתוך בניין הקונגרס. הדיון הופסק וסגן הנשיא מייק פנס פונה מהבניין אל אזור מאובטח.

    חברי הסנאט פונו אחריו לאולם אחר. המאבטחים בקפיטול הורו לחברי בית הנבחרים להתכונן ולחבוש מסיכות גז בעת הצורך, ישנם מסיכות גז הנמצאות מתחת לשולחנם באופן קבוע. המפגינים חדרו לתוך אולם בית הנבחרים וחדרי הסנאטורים. במהלך העימותים נפצעו מספר מפגינים.

    הנשיא טראמפ קרא לתומכיו לשמור על החוק והסדר: "אנא תמכו במשטרת הקפיטול ובאכיפת החוק שלנו. הם באמת בצד של המדינה שלנו. הישארו רגועים". אחד המפגינים שפרצו לבניין השתלט על כיסא היו"ר וקרא למיקרופון: "הנשיא טראמפ ניצח את הבחירות".

    במהלך ההסתערות נפרצו 4 מעגלי אבטחה, בתגובה בנייני ממשל באזור פונו מיושביהם. בנוסף דיווחו מספר מפגינים כי הם הצליחו לחדור למבנה הקפיטול וכי הם מסתתרים בו. מדינת וושינגטון הכריזה על עוצר לילי החל מהשעה 18:00.

    דיווחים על פינוי הסנאט, גם סגן הנשיא מייק פנס פונה בהוראת יחידת האבטחה הנשיאותית. בנוסף דווח על ירי של כדורי גומי לעבר המפגינים שפרצו את מתחם הקיפטול המאובטח.

    הנשיא טראמפ כתב בתגובה לאי התערבותו של פנס בדיון: "למייק פנס לא היה האומץ לעשות את מה שהיה צריך לעשות כדי להגן על מדינתנו ועל החוקה שלנו, ונתן למדינות הזדמנות לאשר מערכת עובדות מתוקנת, ולא את ההונאות או הלא מדויקות שהן התבקשו לאשר בעבר. ארה"ב דורשת את האמת".

    מוקדם יותר החלו בסנאט הדיונים אישרור נשיאותו של ג'ו ביידן. סגן הנשיא מייק פנס עיכב את המשך הספירה.

    סגן הנשיא מייק פנס הבהיר בדיונים: "לא אעשה את מה שטראמפ רוצה שאעשה בכל הנוגע לאישור תוצאות הבחירות. השבועה שלי לתמוך ולהגן על החוקה מגבילה אותי מלקבוע באופן עצמאי באופן חד צדדית לקבוע אילו קולות בבחירות צריכים להימנות ואלו לא".

     



    0 תגובות