מחמישי בחצות: ישראל נכנסת לסגר שלישי: בתי הכנסת והתתי"ם יסגרו

    איתי גדסי No Comments on מחמישי בחצות: ישראל נכנסת לסגר שלישי: בתי הכנסת והתתי"ם יסגרו

    הממשלה אישרה הטלת סגר שלישי מהודק על ישראל החל מחמישי בחצות. שרי ש"ס התנגדו להצעה ונמנעו בהצבעה לאור הוראתו של מרן נשיא מועצת חכמי התורה בגלל ביטול התורה שיוצר הסגר. ההגבלות: 5 אנשים בחלל סגור ו-10 בחלל פתוח. מקומות עבודה חיוניים בלבד. מערכת החינוך תיסגר

    סגר צילום: פלאש 90
    12:35
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on הזדמנות נפלאה לשינוי שיביא ברכה גדולה • הלכה לשבת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הממשלה אישרה לפני זמן קצר כי ביום חמישי הקרוב מחצות לילה, ישראל תיכנס לסגר השלישי מתחילת מגיפת הקורונה. הסגר המהודק יכלול סגירת מערכת החינוך כולה למעט חינוך מיוחד. מקומות העבודה ייסגרו למעט מקומת עבודה חיוניים. התחבורה הציבורית תצומצמם ל-50% ממתכונתה המלאה.

    כמו כן, תותר התקהלות של 5 אנשים יחד בחלל סגור ו-10 אנשים במרחב הפתוח. מסעדות יתנו שירות דרך משלוחים בלבד ללא איסוף עצמי מבית העסק. הגבלת תנועה עד 1000 מטר מהבית.

    במהלך ההצבעה על הסגר, שרי ש"ס השרים הרב אריה דרעי והרב יעקב אביטן נמנעו. ההחלטה התקבלה לאחר שהשר דרעי שוחח ארוכות עם נשיא מועצת חכמי התורה מרן חכם שלום כהן שליט"א שהורה להימנע בהצבעה.

    השר דרעי הציג לנשיא המועצת את מתווה הסגר. כשמצד אחד מדד התחלואה בעלייה וישנו פיקוח נפש ומאידך, סגירה מוחלטת של בתי הכנסת והכוללים והת"תים תהווה ביטול תורה גדול. נשיא המועצת הכריע כי הסגר הכרחי אולם מפאת ביטול התורה יש להימנע בהצבעה.

    אגב גם בסגר הקודם נשיא המועצת חכם שלום סירב לאשר סגירת בתי כנסת

    במהלך ישיבת הממשלה שר התקשורת דודי אמסלם התעמת עם היועמ"ש שאמר כי אין לאסור הפגנות מכיוון שלא הוכרז על מצב חירום מיוחד כפי שהיה בסגר הקודם. השר אמסלם השיב לו כי הוא אילץ את הממשלה להכריז על מצב חירום מיוחד בשביל לאסור ההפגנות ולא להסתפק בתקנות לשעת חירום. היועמ"ש השיב לשר אמסלם, "לא אילצתי שום דבר. תמשיך להגיד את הדברים והסיפורים שלך, זו לא האמת. הדרג המדיני מביא את הבקשות שלו, שר המשפטים קידם את הדבר הזה.

    כזכור, היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הבהיר בדיונים אז כי כדי להגביל את ההפגנות במרחב הציבורי נדרשת חקיקה, ולא ברור אם יש היתכנות משפטית לתקנות לשעת חירום להגביל את ההפגנות.

    ראש הממשלה אמר בישיבת הממשלה: "כשהפעלנו סגר מיד זה הוריד את התחלואה. יצאנו מזה, הגענו לגל השני אך על פי שזה היה מאוחר הפעלנו סגר כללי וזה עבד. הסיבה שאפשר לאכוף סגר כללי יותר טוב היא כי האפקט הפסיכולוגי עובד ואז יש משמעת של כל אדם על עצמו".

    עוד הוסיף, "ניהלנו את זה נכון כי ידענו להפעיל את האקורדיון בזמן. לפתוח ולסגור בזמן ועכשיו אנחנו מביאים גם את החיסונים וזה יעזור. מטיפים לנו בשיח התקשורתי, זה שיח עקר וזה פשוט לא נכון. אכיפה לא עזרה ולא הבדיקות -רק סגר עזר".

     



    0 תגובות