דרמה במשפט נתניהו: אין אישור כתוב לפתיחה בחקירה נגד ראה"מ

    ישראל רובין No Comments on דרמה במשפט נתניהו: אין אישור כתוב לפתיחה בחקירה נגד ראה"מ

    היועמ"ש הגיש לבית המשפט את הודעתו לפיה, האישור לפתיחה בחקירה כנגד ראש ממשלת ישראל ניתן בעל פה ולא בכתב. בליכוד תקפו בחריפות: "תשובת הפרקליטות מוכיחה שהפרקליטות שיקרה ושמעולם לא היה אישור יועמ״ש לפתיחה בחקירה", לכן דורשים בליכוד לבטל את כלל כתב האישום נגד ראה"מ

    היועמ"ש אביחי מנדלבליט צילום: פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר שבית המשפט חייב את הפרקליטות להציג מסמך כי היועמ"ש אישר להם לפתוח בחקירה כנגד ראש הממשלה, פרקליטות המדינה לא הגישה היום (שלישי) לבית המשפט המחוזי בירושלים מסמך עם אישור היועמ"ש לפתיחה בחקירה, אלה הודעה המפרטת את הסכמתו של היועץ המשפטי לממשלה לפתיחת חקירותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

    במסמך שהוגש לבית המשפט ע"י היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, החתום על ידו , מודיע היועץ המשפטי לממשלה כי הוא זה שנתן באופן אישי את הסכמתו לחקירותיו של ראש הממשלה, וכי הוא אישר, הסכים וליווה את מהלכי הבדיקה והחקירה בעניינו של ראש הממשלה.

    כמו כן מפרט היועץ המשפטי לממשלה את המועדים בהם קיבל החלטות בדבר פתיחת בדיקות ואחר כך חקירות בעניינו של ראש הממשלה, החלטות אותן קיבל בהליך עבודה סדור ומקצועי שנעשה עם רשויות האכיפה, ושתועד בזמן אמת.

    עוד מובהר במזכרו של היועץ המשפטי לממשלה כי על פי חוק יסוד הממשלה, אין חובה ליתן "הסכמה בכתב" של היועץ המשפטי לממשלה לפתיחה בחקירה של ראש ממשלה והחוק אף אינו דורש כי ההסכמה תינתן בפורמט מסוים. אפשר שהסכמה כזו תהיה מתועדת בתרשומת פנימית בלבד או בכל דרך אחרת. כשהמחוקק רוצה לקבוע דרישת "הסכמה" מסוג נוקשה יותר כמו "הסכמה בכתב" הוא עושה זאת במפורש.

    בתגובה אמרו סנגורי ראש הממשלה לבית המשפט: "החלטתו של בית המשפט היתה פשוטה וברורה: על הפרקליטות למסור להגנה את האישורים "בפורמט הקיים לגבי כל אחד מהם"- לא מזכר ולא רישום בדיעבד".

    לכן, "המזכר שהוגש אינו מציית להחלטת בית המשפט והוא עולה כדי עשיית דין עצמי".

    מהליכוד נמסר בתגובה לאי המצאות של מסמך ברור ופשוט לפתיחה בחקירה כי: "עד עכשיו הפרקליטות טענה שאישור היועמ״ש הוא לא חלק מחומר החקירה ולכן אין להעבירו לסנגורים, ועכשיו היא טוענת שבכלל לא היה צריך אישור בכתב".

    בליכוד ביקרו בחריפות את התנהלות הפרקליטות הוסיפו כי "תשובת הפרקליטות מוכיחה שהפרקליטות שיקרה ושמעולם לא היה אישור יועמ״ש לפתיחה בחקירה נגד ראש הממשלה, בניגוד לחוק יסוד הממשלה – ולכן החקירות נגד ראש הממשלה הן לא חוקיות".

    לכן, "תשובת הפרקליטות היא הפרה בוטה של החלטת בית המשפט ומבזה אותו".

    בליכוד דורשים כי לאור כל זאת, "די בכל זה כדי להודיע מיידית על סגירת התיקים התפורים נגד ראש ממשלה חזק מהימין, שראשיתם בחטא, המשכם בסחיטת עדים, ניגוד עניינים וטיוח חקירות" נמסר מהליכוד.



    0 תגובות