למברגר לחוננו: "יש לי אמון מלא בראש מח"ש"

    ישראל רובין 1 Comment on למברגר לחוננו: "יש לי אמון מלא בראש מח"ש"

    המשנה לפרקליט המדינה משיב לפניית ארגון חוננו ודוחה את הטענות כנגד ראש מח"ש: "חקירת האירוע מתנהלת בדרך מקצועית ואיכותית; ההחלטה על הקמת צוות חקירה משותף למשטרה ולמח"ש התקבל על ידי; חקירת השוטרים המעורבים מתבצעת אך ורק על ידי חוקרי מח"ש"

    המשנה לפרקליט המדינה, עו"ד מומי למברגר צילום: משרד המשפטים
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, עו"ד מומי למברגר דוחה את טענות ארגון חוננו שהתבססו על מכתבו של סגן ראש המחלקה לחקירות שוטרים (עו"ד משה סעדה), בנוגע לכשלים החמורים בחקירת מות הנער אהוביה סנדק ז"ל לאחר מרדף משטרתי.

    במכתב תגובה שכתב לארגון חוננו, כתב למברגר: "במכתבך, אליו צורפו פרסומים מכלי התקשורת, טענת, כי מנהלת מח"ש, עו"ד קרן בר-מנחם, 'טרפדה', 'סיכלה', ו'פגעה פגיעה אנושה ובלתי הדירה בחקירה', בעניין מותו של אהוביה סנדק ז"ל. משכך, הנך מבקש 'להדיר לחלוטין' את עו"ד בר-מנחם מהליך החקירה".

    למברגר דוחה את הטענות מכל וכל ועומד על יושרה של ראש המחלקה: "בראש ובראשונה, אני דוחה מכול וכל את האמור במכתבך, ולפיו עו"ד בר-מנחם סיכלה את החקירה המתנהלת תוך שימוש לרעה בסמכויותיה. החלטותיה של עו"ד בר-מנחם הנן החלטות. מקצועיות וענייניות, אשר התקבלו לאחר שקילת מלוא הנתונים והשיקולים הנדרשים לעניין, ויש לי אמון מלא ובלתי מסויג בה, ובכל אנשי מח"ש, העושים עבודתם במקצועיות ובמסירות".

    "שנית", מוסיף למברגר לגופו של עניין "חקירת האירוע, המנוהלת על ידי צח"מ משותף למשטרה ולמח"ש, מנוהלת בליווי צמוד של פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) ופרקליטי המחלקה לחקירות שוטרים, ודיווחים ועדכונים על אודותיה נמסרים לי באופן שוטף. החקירה מתנהלת בדרך מקצועית ואיכותית, ללא פשרות, וללא משוא פנים, כאשר כלל כיווני החקירה נבדקים. משכך, אין כל שחר לאמור במכתבך, ולפיו 'חקירת האירוע לכל אורכה נגוע בגישה סניגוריאלית הגובלת בשערוריה ביחסי לשוטרים'".

    המשנה לפרקליט המדינה חושף, כי הוא זה שעומד מאחורי ההחלטה על הקמת צוות חקירה משותף למשטרה ולמח"ש, באופן די תקדימי ביחס לנסיבות האמורות (כפי דברי סגן ראש מח"ש): "ההחלטה על הקמת צוות החקירה המשותף למשטרה ולמח"ש התקבלה על ידי, לאור צורכי החקירה והרצון להגיע לחקר האמת באירוע טרגי ומורכב זה, ועל מנת לאפשר קיום חקירה איכותית ומקצועית שתבחן את מכלול היבטי האירוע, והכל תוך שמירה על זכויות החשודים כולם, ומתוך הבנה, כי קיים הכרח לראות את התמונה בכללותה, מתחילתו של האירוע ועד סופו".

    "ויודגש, כי הגם שהוקם צח"מ כאמור, הרי שחקירת השוטרים המעורבים מתבצעת אך ורק על ידי חוקרי מח"ש, ובנוסף, השוטרים החוקרים את האירוע בנוגע אזרחים שהיו מעורבים באירוע, אינם משתייכים לאותו מחוז בו משרתים השוטרים המעורבים באירוע".

    "לסיום", כותב למברגר ומותח ביקורת על הפרסומים בתקשורת "אבקש להבהיר את המובן מאליו, ולפיו אנו נמשיך לבצע את מלאכתנו ביושר ובנאמנות, ואין בכוונתנו להיגרר לניהול חקירת האירוע באמצעי התקשורת. צר לי מאוד על כך, שבמקום להתרכז בחקירה, אנו נאלצים להשיב, שוב ושוב, לטענות סרק, אשר חלקן אף עולות כדי הוצאת דיבה של ממש".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      לזרוק את ראש מח"ש לכלא עכשיו, ואת המשנה לפרקליט להכניס לחקירה מיידית בדרך למאסר. התנהגות הזו יכולה לגרום לרציחות נוספות ע"י שוטרים.