הישג ישראלי: סוללת כיפת ברזל תוצב בעיראק

    קובי פינקלר No Comments on הישג ישראלי: סוללת כיפת ברזל תוצב בעיראק

    במסגרת ההסכם בין משרד הביטחון הישראלי למשרד ההגנה האמריקני: מנהלת 'חומה' במפא"ת שבמשרד הביטחון מסרה בסוף השבוע סוללת 'כיפת ברזל' שנייה מפיתוח חברת רפאל לצבא ארה"ב

    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מנהלת 'חומה' במפא"ת שבמשרד הביטחון מסרה בסוף השבוע סוללת 'כיפת ברזל' שנייה מפיתוח חברת רפאל לצבא ארה"ב (U.S ARMY), במסגרת הסכם בין משרד הביטחון הישראלי למשרד ההגנה האמריקני.

    בחודש אוגוסט 2019 חתמו משרדי הביטחון של ישראל וארה"ב על הסכם ראשון מסוגו לאספקת שתי סוללות 'כיפת ברזל' להגנת כוחות צבא ארה"ב. הסוללה הראשונה נמסרה בחודש ספטמבר האחרון וכבר נמצאת בתהליך קליטה בארה"ב. הסוללה השניה נמסרת כעת בהתאם לחוזה, תוך עמידה בלוחות הזמנים של הפרוייקט. מערכת כיפת ברזל תשמש להגנת כוחות פורסים של צבא ארה"ב מפני מגוון של איומים בליסטיים ואוויריים.

    חברת 'רפאל' הינה המפתחת והמייצרת את מערכת 'כיפת ברזל', בשיתוף עם חטיבת 'אלתא' של התעשייה האווירית שפיתחה ומייצרת את מכ"ם ה-MMR, וחברת 'אמפרסט' המספקת את מערכת השליטה והבקרה.

    מנהלת 'חומה' במפא"ת (המנהל לפיתוח אמל"ח ותשתית טכנולוגית) של משרד הביטחון מובילה את פיתוח מערך ההגנה הרב-שכבתית של מדינת ישראל, המבוסס על ארבע שכבות הגנה מבצעית: מערכת 'כיפת ברזל', מערכת 'שרביט קסמים', ומערכת 'חץ 2' ו'חץ 3'.

    שר הביטחון, בני גנץ: "מסירת כיפת ברזל לצבא ארה"ב, מוכיחה שוב את הקשר ההדוק בין משרד הביטחון הישראלי למשרד ההגנה האמריקאי, את האפקטיביות של המערכת מול איומים שונים, ואת היכולות הטכנולוגיות המצוינות של התעשיות הישראליות. אני בטוח שהמערכת תסייע לצבא ארה"ב בהגנה על חיילים אמריקאים מול איומים בליסטיים ואוויריים, ומול איומים המתפתחים במקומות בהם פרוסים כוחות צבא ארה"ב במשימות השונות".

    צילומים: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון



    0 תגובות