חיות: "הניסיונות לגרור את מערכת המשפט לפוליטיקה – מסוכנים"

    ישראל רובין No Comments on חיות: "הניסיונות לגרור את מערכת המשפט לפוליטיקה – מסוכנים"

    נשיאת בית המשפט העליון בביקורת חריפה על מבקרי מערכת המשפט: "יש להותיר את מערכת בתי המשפט מחוץ למשחק הפוליטי, כי הניסיונות לגרור אותה ואת שופטיה אל השדה הפוליטי הם מסוכנים" | עוד אמרה: "למרות הניסיונות החוזרים ונשנים להרעיד את האדמה תחת רגלינו, הרשות השופטת מהווה אי של יציבות"

    בית המשפט העליון צילום: Lior Mizrahi/FLASH90
    20:34
    28.03.24
    אבי מימרן No Comments on אבי מימרן במונולוג כאוב: "מדינה קומוניסטית או מדינת היהודים"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות נשאה דברים היום (חמישי) בטקס הצהרת אמונים שנערך למספר שופטים בפני נשיא המדינה ומתחה ביקורת חריפה על מבקרי מערכת המשפט.

    בפתח דבריה אמרה חיות "הטקס היום, וכמוהו גם הטקס הנוסף הצפוי להתקיים בעוד כחודש, מרגשים ומשמחים אותי באופן מיוחד. נבחרו 72 שופטים, שופטות, רשמים ורשמות לכל ערכאות השיפוט ברחבי הארץ. זאת לאחר שעברו תהליך ארוך של מיון קפדני וממצה. מדובר במילוי חסר של כעשרה אחוז ממצבת כוח האדם השיפוטי במערכת. חסר זה הכביד מאוד על יכולתנו להעניק לציבור את השירות שהוא ראוי לו".

    חיות התייחס לטענות מתנגדי נתניהו, לפיהן שערי בתי המשפט נעלים בזמן הסגרים ואמרה "בניגוד לפרסומים כאלה ואחרים, אני מבקשת להדגיש כי מאז תחילתו של משבר הקורונה ועד היום, לא ננעלו שערי בתי המשפט אף לא ליום אחד. אדרבה, קיצרנו את פגרת הקיץ, הטמענו טכנולוגיות חדשניות ובהן, בין היתר, הטכנולוגיה של היוועדות חזותית".

    חיות הודתה לשר היוצא ניסנקורן: "אני מבקשת להודות לשר המשפטים היוצא, מר אבי ניסנקורן, אשר בתקופת כהונתו הקצרה השכיל להבין את צרכי המערכת וקידם את הטיפול בהם ביעילות ובנחישות".

    בפנייתה לשופטים שהושבעו, אמרה נשיאת בית המשפט העליון: "נבחרתם לתפקיד בשל איכות מקצועית ואישית, אף שהיו מי שניסו להכשיל את עבודת הוועדה ולהשליט שיקולים אחרים לבחירת שופטים. הניסיונות לגרור את מערכת בתי המשפט לתוך המגרש הפוליטי – שנותיהם כשנות המדינה, והם נדונו לכישלון כאז כן היום".

    חיות הוסיפה: "המועמדים שנבחרו בישיבות הוועדה משקפים את כל רבדי האוכלוסייה הישראלית ומעידים כמאה עדים על כך שאמת המידה המכרעת לבחירתם הייתה מצוינוּת במשפט ובמעלות אנושיות".

    עוד אמרה הנשיאה חיות: "אילו נשאל אורח לרגע בארצנו מיהי ואיזו היא הרשות הטעונה תיקון וטיפול דחופים במיוחד, אינני בטוחה כלל וכלל שהיה מצביע על הרשות השופטת. אדרבה, בתוך הכאוס הפוליטי וחוסר היציבות השלטונית המלווים את חיינו כבר עת ארוכה, אני מרשה לעצמי לומר כי למרות הניסיונות החוזרים ונשנים להרעיד את האדמה תחת רגלינו, הרשות השופטת מהווה אי של יציבות ומרחב לשיח ראוי, ממלכתי ומכבד".

    חיות מתחה ביקורת על מבקר מערכת המשפט ואמרה: "לכל מי שמתעקש לעשות הון פוליטי על גבנו, הייתי מציעה להביט תחילה אל תוך ביתו פנימה. יש להותיר את מערכת בתי המשפט מחוץ למשחק הפוליטי, כי הניסיונות לגרור אותה ואת שופטיה אל השדה הפוליטי הם מסוכנים".

    צילום: דוברות הרשות השופטת

    שר המשפטים אבי ניסנקורן נשא דברים בטקס גם הוא ואמר, כי "על כל מנהיגי הציבור, מהראשון ועד אחרון האזרחים – צריך להרכין את ראשו בפני המערכת. אסור לפעול ממניעים אישיים".

    "זה לא סוד שהיו נסיונות לפגוע בעבודת הוועדה לבחירת שופטים, להכניס פוליטיזציה ושיקולים לא ענייניים למרחב הזה – לא אפשרתי זאת".

    "שופטות ושופטים, נבחרתם בצורה נקייה, בזכות עצמכם, על מנת שתוכלו לכהן ללא משוא פנים, ללא תלות, ללא מורא ובלי ניסיון לשאת חן בעיניי מישהו".

    "נתקלנו גם בניסיון חמור להכניס פוליטיזציה במינוי שופטי בית המשפט העליון, במטרה להפוך את השופטים תלויים בגחמותיהם של פוליטיקאים. עצרנו גם את זה".

    "מי שמבקש להלך אימים על החוק והמשפט, מבקש להלך אימים על אזרחי ישראל וזכויותיהם הבסיסיות".

    "כשר משפטים פעלתי בשפיות. שמרתי על עצמאות שלטון החוק, זה הכל. אבל בישראל של היום, שמירה על שפיות הפכה לעמדה רדיקלית. יותר משזה עצוב, זה מסוכן".

    "שמירה על בית משפט עצמאי הייתה קשה לעיכול עבור פוליטיקאים שהאינטרסים האישיים מנחים אותם. נמשיך לשמור על שלטון החוק והדמוקרטיה הישראלית. במאבק הזה אין לנו ברירה אלא לנצח".



    0 תגובות