דרמה: בעקבות החלטת סנאטור – סגן הנשיא יחוייב לדון בזיופים בארה"ב

    שלמה ריזל No Comments on דרמה: בעקבות החלטת סנאטור – סגן הנשיא יחוייב לדון בזיופים בארה"ב

    התקדמות משמעותית לטראמפ במאבקו על תוצאות הבחירות בארה"ב: הלילה החליט סנאטור רפובליקני ראשון כי הוא לא מקבל את תוצאות הבחירות ומכיוון שכך סגן הנשיא וראש הסנאט מייק פנס מחוייב לפי החוקה לערוך דיון על הזיופים, מה שמשנה את התמונה ויקל עליו לדחות או לבטל אלקטורים

    סגן הנשיא מייק פנס
    סגן הנשיא, מייק פנס צילום: שחר עזרן
    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סגן נשיא ארצות הברית, מייק פנס שהיה אמור להגיע לישראל במוצאי השבת פרשת וירא, כ"ה טבת ה-9.1 למניינם, לביקור פרידה, כביקור הממלכתי האחרון בתפקידו, ביטל את הנסיעה, למרות שהממשלה וגורמי הביטחון כבר החלו להיערך לקראת הביקור.

    הסיבה לביטול נעוצה כנראה בהתפתחויות הפוליטיות בארה"ב, בראשן אמור פנס לבדוק ביום רביעי הבא, ה-6 לחודש את המעטפות עם פתקי האלקטורים, וייתכן והוא לא יאשר את האלקטורים שהצביעו לביידן במספר מדינות, עקב העדויות על זיופים נרחבים ומכוונים.

    בהקשר זה, התפתחות דרמטית שאירועה אמש: פנס היה יכול לפי החוקה לבטל אלקטורים, אבל הצעד הזה היה נחשב בלתי סביר אם היה עושה זאת על דעת עצמו. הלילה החליט סנאטור רפובליקני ראשון (ג'וש האולי ממדינת מיזורי) כי הוא לא מקבל את תוצאות הבחירות ומכיוון שכך סגן הנשיא וראש הסנאט מייק פנס מחוייב לפי החוקה לערוך דיון על הזיופים, מה שמשנה את התמונה ויקל עליו לדחות או לבטל אלקטורים. למעשה טראמפ חיפש כבר שבועות סנאטור שיסכים לעשות זאת, ועכשיו הרימו לו להנחתה.

    נזכיר, סגן הנשיא פנס נחשב ליו"ר הסנאט – בית הנבחרים העליון שבו יש רק 100 נציגים, 2 מכל מדינה בארה"ב.

    במקביל, מדינת ג'ורג'יה הודיעה כי אחרי ספירת הקולות בפעם השלישית, כולל התאמת חתימת ידנית עולה כי לא היו זיופים של חתימות וכי 99.9% מהחתימות התאימו למעטפות שנשלחו בדואר. במחנה טראמפ מאידך אומרים שבמחוז הספציפי שבו נספרו הקולות שהגיעו במעטפות לא הוגשו תלונות על זיוף באופן זה, אלא על זיופים בדרכים אחרות.

    ראש הצוות המשפטי של הנשיא טראמפ, רודי ג'וליאני בעדות הלילה בג'ורג'יה: "בדקנו 22 מכונות הצבעה של דמיניון, התגלה שהם העבירו 6,000 קולות מטראמפ לביידן. תתארו לכם אם כן כמה קולות עברו מטראמפ לביידן בשאר המכונות. אפשר לעשות בדיקה של פתקי ההצבעה ולדעת תוך יום מה אותנטי ומה מזויף, אבל מזכיר המדינה לא מאפשר זאת".

    טראמפ כתב הלילה ברשות החברתיות: "יש לנו עכשיו יותר קולות מהנדרש כדי להפוך את ג'ורג'יה במירוץ הנשיאות. הונאה מסיבית של זיוף מצביעים התרחשה. תודה לבית המחוקקים של ג'ורג'יה על הפגישה היום".



    0 תגובות