מדאיג: צריכה גבוהה בעשרות אחוזים של מתוקים בקרב הציבור החרדי

    צבי טסלר No Comments on מדאיג: צריכה גבוהה בעשרות אחוזים של מתוקים בקרב הציבור החרדי

    ונשמרתם: על פי מספר מחקרים שנעשו במהלך משבר הקורונה, נרשמה עלייה מדאיגה בצריכת מזון לא בריא. 80% מהנשאלים ציינו כי הם רוכשים שתיה מתוקה לעומת 50% בלבד במגזר הכללי. בנוסף, 90% מהחרדים רוכשים חטיפים לעומת 70% במגזר הכללי

    שוקולדים. אילוסטרציה צילום: פלאש 90
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נתונים מדאיגים במיוחד מתפרסמים היום (רביעי) בנוגע להרגלי התזונה של המגזר החרדי. מהסקר עולה כי בקרב הציבור החרדי צריכת מזון לא בריא המסומן בסמל אדום על גבי האריזה, גבוהה בפער משמעותי לעומת המגזר הכללי בישראל.

    כך למשל על פי הנתונים, 80% מהנשאלים ציינו כי הם רוכשים שתיה מתוקה לעומת 50% בלבד במגזר הכללי. עוד עולה מהסקר כי 40% מהציבור החרדי רוכשים דגני בוקר מתוקים מול 30% במגזר הכללי, 70% צורכים מעדנים מתוקים מול 50% במגזר הכללי ואפילו בגזרת החטיפים מתברר כי החרדים רוכשים הרבה יותר (90%) לעומת המגזר הכללי (70%).

    דווקא בנוגע לרכישת בשר מעובד הנתונים מדאיגים וזהים בין המגזרים -כ-50% מהציבור רוכשים בשר מעובד. הסקר בוצע על ידי החוקרות הדר סמואל ורינה מעוז ברויאר.

    סקר נוסף שנערך על ידי מכון ברוקדייל, מעיד שבתקופת ההתמודדות עם נגיף הקורונה קיימת תופעה של אכילה מוגברת ככלל, ושל חטיפים בפרט.

    כמו כן זוהו התנהגויות נוספות שאינן תואמות אורח חיים בריא הנמצאות במגמת עליה בעקבות המשבר. התנהגויות אלו כוללות עישון (44% מן החרדים דיווחו כי עישנו בתקופת הסגר יותר מן הרגיל) ועלייה במשך הצפייה במסכים, כגון טלוויזיות, מחשבים וטלפונים חכמים (70% מן החרדים דיווחו על צפייה ממושכת יותר במסכים).

    סקר זה בוצע על ידי ד"ר מיכל לרון, חוקרת מומחית בכירה וראשת צוות בריאות, והחוקרים, רחל גולדווג ופרופ' מייקל הרטל.

    מנהלת אגף התזונה במשרד הבריאות, פרופ' רונית אנדוולט נמסר: "דווקא בעת הזו, תזונה בריאה חשובה מאוד לחיזוק החוסן הגופני. המחקרים מלמדים שהשמנה, סוכרת וחסרים תזונתיים גורמים לסיבוכי קורונה ופוגעים ביכולת הגוף להתמודד עם המחלה ועל-כן, נכון להקפיד יותר מתמיד על תזונה בריאה, ולהימנע ממזון אולטרה-מעובד".

    חוקרת מומחית במכון ברוקדייל, הדר סמואל אמרה על הנתונים: "לצד הממצאים המדאיגים בנוגע לקנייה של מזונות לא בריאים, עולה מממצאי הסקר גם סיבה לתקווה לעומת המגזר הכללי, שיעור גבוה יותר של חרדים דיווחו על כוונה לשנות את הרגלי הקנייה בעקבות הסימון החדש, לקנות פחות מוצרים המסומנים באדום ויותר מאלו המסומנים בירוק. המשך פעילות הסברה סביב הסימון החדש, בשילוב הנכונות של הציבור החרדי לבצע שינויים, תוכל לקדם ולתרום לבריאות הציבור".



    0 תגובות