נבחרי הציבור ביקרו במאהל המחאה הבדואי: "חובה מוסרית לסייע"

    איתי גדסי No Comments on נבחרי הציבור ביקרו במאהל המחאה הבדואי: "חובה מוסרית לסייע"

    ההתיישבות הצעירה פתחו מאהל מחאה בדואי בכדי להציג את האבסורד באי ההסדה ביו"ש. חברי כנסת ושריפם הגיעו למאהל והביעו הזדהות עם המאבק. משה ארבל: "מדובר בחובה ראשונה ומוסרית לפני הכל למען אלפי תושבים שגרים ביישובים"

    זאב אלקין במאהל צילום: פלאש 90
    7:00
    19.04.24
    חדשות קול חי No Comments on דיווחים זרים: ישראל תקפה שורת מטרות באיראן | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מצעד חברי הכנסת והשרים למאהל ההתיישבות (הבדואית) הצעירה ממשיך. המאהל הבדואי נפתח ע"י פורום ההתיישבות הצעירה במטרה להציג את האבסורד שבניסיון להסדיר בהחלטת ממשלה יישובים בנגב ללא הסדרת ההתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון.

    בשעות הצהרים הגיעו למאהל השר לענייני ירושלים ומורשת ח"כ הרב רפי פרץ וכן חבר הכנסת משה ארבל, ח״כ אבי דיכטר, השר לשעבר זאב אלקין וח"כ בצלאל סמוטריץ'.

    השר לענייני ירושלים ומורשת הרב רפי פרץ אמר בביקור: "אני נמצא במאהל הבדואי של התיישבות הצעירים ביהודה ושומרון. זה מאהל של אחיי גיבורי התהילה כפשוטו. שעושים פה עבודה מדהימה ושומרים על הארץ הזו".

    השר פרץ סיפר על החיים הקשיים ביו"ש, "כולם ביישובים האלו אנשים ציוניים, מלח הארץ, משרתים בצה"ל, רבים מהם קצינים ואנחנו לא נותנים להם את מה שמגיע להם מהדלת הראשית. הם מתחננים לחשמל שמושכים מבתי הכנסת, למים, לאמצעי ביטחון. זאת סכנה. הם מצילים את הארץ הזו, שומרים עליה, מגינים עליה ואנחנו צריכים לתת להם את הכל".

    ח"כ משה ארבל מסיעת ש"ס אמר בביקור: "מדובר בחובה ראשונה ומוסרית לפני הכל למען אלפי תושבים שגרים ביישובים. מדינת ישראל שלחה את אזרחיה לגור ולהתיישב ובסוף ביום שישי הם צריכים לעשות תורנות כדי לעשות מכונת כביסה, או נמצאים בסכנת חיים של ממש עם ילדים שמחוברים לאנילציה".

    ח"כ אבי דיכטר הוסיף: "אנחנו מתנהגים כמו המנדט הישראלי בשטחי יהודה ושומרון ומנסים לחקות את המנדט הבריטי. מדינת ישראל מחוייבת להסדיר את 67 היישובים ביו"ש ולהקים את כל הצוותים הנדרשים במינהל האזרחי. ממשלת ישראל מחויבת להסדרה, וכל שר ביטחון אשר יהיה מחויב גם בזה".

    ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר בביקור, "את ההתיישבות המכונה הצעירה צריך להסדיר עכשיו. אני קורא לראה"מ אל תחכה יש הצעת מחליטים מונחת על השולחן. זו החלטה מינימאליסטית שנכתבה עם כל אנשי המקצוע ובהסכמתם. אל תמנע מאנשים חשמל, מים, תקשורת כבישים מינימאליים גני ילדים ובתי ספר. אלו מלח הארץ שאתה וממשלות השונות שלך שלחת לגור שם. אל תפנה להם עורף. תן להם תנאי חיים מינימאליים ותסדיר את ההתיישבות ביהודה ושומרון."



    0 תגובות