פרופ' אש: "'הדרכון הירוק' יעניק הקלות גם למחזיקי טלפונים כשרים"

    ישראל רובין No Comments on פרופ' אש: "'הדרכון הירוק' יעניק הקלות גם למחזיקי טלפונים כשרים"

    פרוייקטור הקורונה פרופ' אש בראיון לקול חי: "הדרכון הירוק' ישרת את המתחסנים, המחלימים ומי שיבצעו בדיקות סירולוגיות וקורונה שלילית ליומיים, כולל באמצעות בדיקות מהירות. יתכן וזה יאפשר השתתפות בחתונות ואירועים. במקביל, אנחנו מגבשים 'דרכון ירוק' למחזיקי הטלפונים הכשרים שינפיק להם מסמך מתאים"

    פרופ נחמן אש
    20:26
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on יו"ר ש"ס דרעי תוקף: "זו מלחמת שמד; נבחן את צעדינו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פרוייקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש אומר כי לצד מבצע החיסונים המעודד הוא מודאג מנתוני התחלואה הגבוהים: "מצד אחד מבצע החיסונים תופס תאוצה מדהימה, אבל מצד שני יש את מספר החולים העולה ואני מודאג מזה. יש עלייה בתחלואה בצורה ברורה. יתכן מאוד שזה סוג של התנהגות אחרת של הנגיף".

    "ההדבקות בבתים כרגע אינן מהסגר כי הסגר רק החל", טוען פרופ' אש בשיחה עם בצלאל קאהן במהדורת הבוקר. "המטרה של צעדים כמו סגר זה למנוע את ההעברה מבית לבית והתקהלויות. אבל על ההדבקות בתוך הבתים כמובן שהסגר לא ישפיע".

    פרופ' אש התייחס לתחלואה בקרב הציבור החרדי ואמר: "אני מבין את המאפיינים השונים של המגזר החרדי ואני חושב שהם מחייבים אותנו להתייחס אחרת ולהתאים את הדברים למגזר. צריך פה המון הסברה ושיח. העלייה בשבועיים-שלושה האחרונים באמת מדאיגה אחרי תקופה שהתחלואה הייתה נמוכה. יש תאוצה בשכונות חרדיות, בעיקר בקרב צעירים – שזה אולי פחות מדאיג אבל העלייה היא גם בקרב מבוגרים".

    בנוגע לחיסונים, מסביר פרופ' אש: "אנחנו החלטנו לחסן ראשית את המבוגרים כדי למנוע את התחלואה הקשה והתמותה וכשנהיה בטוחים יותר בנוגע לזה נוכל יותר לפתוח את המשק והחינוך".

    פרופ' אש סיפר על הדרכון הירקון: "'הדרכון הירוק' ישרת את המתחסנים, המחלימים ומי שיבצעו בדיקות סירולוגיות וקורונה שלילית ליומיים, כולל באמצעות בדיקות מהירות. יתכן וזה יאפשר השתתפות בחתונות ואירועים. במקביל, אנחנו מגבשים 'דרכון ירוק' למחזיקי הטלפונים הכשרים שינפיק להם מסמך מתאים".



    0 תגובות