השתלות ריאה עם הרופא המומחה הבכיר בישראל

    עפר גדנקן No Comments on השתלות ריאה עם הרופא המומחה הבכיר בישראל

    יחידת כירורגיית חזה מתקדמת – בשיבא תל השומר

    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המחלקה לכירורגיית חזה בשיבא תל השומר הינה מהמתקדמות בעולם. במסגרת המחלקה מתקיימים ניתוחים להסרת גידולים (ראשוניים או גרורות) בריאות או בוושט, ניתוחים לתיקון מומים מולדים, השתלות ריאה, ניתוחים לטיפול בחזה אוויר עצמוני (פנאומוטורקס), ניתוחים להזעת יתר בכפות הידיים ובית השחי (סימפטקטומיה) ועוד. במסגרת המחלקה מתקיימת התוכנית להשתלת ריאה בשיתוף מכון הריאות בשיבא.

    בשבוע שעבר ביקר יו"ר ארגון 'מגן לחולה' – הרב בנימין פישר בשיבא ונפגש עם הרופאים המטפלים בריאות, בוושט ובלב: ד"ר מילטון סאוטה – הכירורג המנוסה ביותר בישראל בהשתלות ריאה וממייסדי מערך השתלות הריאה הראשון בישראל תוך הובלת מאות השתלות ריאה. עם ד"ר רן קרמר – מנהל המחלקה לכירורגיית חזה, עם פרופ' ליאוניד סטרניק –  מנהל מחלקת ניתוחי לב במבוגרים, ד"ר לירן לוי – מנהל רפואי של תוכנית השתלות הריאה ועם רופאים נוספים, ושוחח עימם על פרוצדורות חדשניות בתחום כירורגיית חזה המבוצעות בשיבא, על  חדר הניתוח המתקדם בארץ לניתוח חזה בגישה זעיר פולשנית הקיים בשיבא, הכולל ציוד וידיאוסקופי, רובוטי ועוד. הרב פישר שיבח את צוות שיבא והזכיר את היכרותו ארוכת השנים עם ד"ר סאוטה כמנתח הבכיר ביותר בתחום השתלות ריאה בישראל. בסיום הביקור, נפגש הרב פישר גם עם פרופ' ארנון אפק – משנה למנכ"ל שיבא ומנהל בית החולים הכללי בפועל ושמע ממנו על בניית מערך השתלות הריאה הגדול והמוביל ממסד ועד טפחות. לסיום התקיים דיון על ההתנהלות הקהילתית בתקופת קורונה ועל הצורך להקפיד על הנחיות משרד הבריאות.

    ד"ר רן קרמר – מנהל המחלקה לכירורגיית חזה בשיבא: "המרכז שלנו לכירורגיית חזה בשיבא – תל השומר הינו מהמובילים בעולם בתחום והוא מסייע לחולים רבים הסובלים מגידולים שונים או בעיות מורכבות מאד בבית החזה באמצעות פרוצדורות חדשניות בחדר ניתוח המתקדם ביותר בארץ והמותאם במיוחד לניתוחי חזה, גם לאלו הנעשים בגישה זעיר פולשנית (רוב הניתוחים) וגם  לאלו הנעשים בגישה רגילה. אנחנו מלווים כאן חולים רבים שקיבלו את חייהם לאחר ניתוחים מוצלחים ב"ה, וגאים להוביל עם  מרכז כירורגיית חזה מתקדם, חדשני ופורץ דרך".

    ד"ר מילטון סאוטה – מנהל כירורגי של תוכנית השתלות הריאה בשיבא: פעמים רבות השתלת ריאות היא הדרך היחידה להציל את החולה. לתוכנית להשתלות ריאה שלנו  מופנים חולים מכל רחבי הארץ, לאחר שאובחנו עם מגוון מחלות ריאה קשות ולאחר שמוצו כל קווי הטיפול המקובלים. כיום, מועמדים להשתלת ריאות בישראל גם מחלימי קורונה רבים אשר ריאותיהם ניזוקו באופן קשה. היתרון הגדול במערך השתלת הריאה שלנו בשיבא, הינו בכך שאנחנו מסוגלים לתת מענה גם במצבים בהם החולה מחובר למכונת אקמו (לב ריאה). למרות שהפרוצדורה מורכבת בהרבה, הניסיון הגדול של שיבא בתחום האקמו ובתחומים נוספים, בשילוב המערך המתקדם שלנו בהשתלות הריאה מאפשר לנו לסייע לאנשים רבים יותר ובמצבים רבים יותר".



    0 תגובות