המשנה ליועמ"ש לשר הדתות: עשרות מינויים שביצעת למועצות הדתית – בטלים

    ישראל רובין No Comments on המשנה ליועמ"ש לשר הדתות: עשרות מינויים שביצעת למועצות הדתית – בטלים

    המשנה ליועמ"ש במכתב לשר הדתות הרב יעקב אביטן: חתמת באופן לא חוקי על עשרות מינויים למועצות הדתיות באשדוד, בני ברק, רמת השרון, אופקים, כוכב יאיר ומזכרת בתיה, שעות לפני פיזור הכנסת תוך ביצוע מחטף, הכל מבוטל בהוראת היועץ המשפטי לממשלה

    המשנה ליועמ"ש ארז קמיניץ צילום: אוליבייה פיטוסי / Flash90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לעניינים אזרחיים, עו"ד ארז קמיניץ פנה היום (שני) במכתב לשר לשירות דת הרב יעקב אביטן, בנוגע לעשרות מינויים למספר מועצות דתיות, עליהם חתם שעות ספורות לפני מועד פיזור הכנסת בשבוע שעבר. המשנה ליועמ"ש כותב לשר הדתות כי מכיוון שהמינויים נעשו בחטף ובניגוד להוראות הדין – הם בטלים מעיקרם.

    מדובר במינויים למועצות דתיות – בערים אשדוד, בני ברק, גני תקווה, קריית מלאכי, קריית שמונה, רמת השרון, שדות דן, שדרות ואופקים, ולממונים בבנימינה, יהוד, כוכב יאיר, מבשרת ציון, מזכרת בתיה, עמק יזרעאל ועפולה.

    במכתבו, כתב קמיניץ לרב אביטן על דעת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, כי "בהחלטת השר ובהליך המינוי נפלו פגמים משמעותיים שיורדים לשורשו של הליך. מינויים אלה נעשו בניגוד להוראות הדין, בהליך מזורז וחטוף, מבלי שנעשתה עבודה מקצועית, בלי שנתקבלו חוות הדעת הנדרשות לפי הדין ומבלי שהתקבלה תשתית עובדתית מינימלית או למצער מספקת ביחס למינויים אלה. לפיכך החלטת השר לענין המינויים חורגת מגבולות הדין, ודינם של המינויים שנעשו לפי החלטה זו הוא בטלות מעיקרא".

    לדברי קמיניץ "מדובר בפגמים משמעותיים מאוד, שכל אחד מהם, ובוודאי בהצטברותם יחד מהווים פגמים היורדים לשורשו של הליך. אנו סבורים כי ההחלטות שהתקבלו לא יכולות לעמוד, ואם ייתקפו לא יעמדו בפני ביקורת שיפוטית. לנוכח פגמים אלה, אין מנוס מלקבוע כי החלטתו של השר לשירותי דת נעשתה בניגוד לדין, ועל כן דינה בטלות מעיקרא. לנוכח האמור ולאור בטלות ההחלטה, יש להורות על החזרת המצב לקדמותו לשורת המינויים המפורטת לעיל".

    למכתב המלא



    0 תגובות