ועדת החוקה אישרה את תקנות הסגר; הרפואה המשלימה תוחרג

    אבי רבינא No Comments on ועדת החוקה אישרה את תקנות הסגר; הרפואה המשלימה תוחרג

    ועדת החוקה אישרה את תקנות הסגר ברוב של 8 ח"כים מול 7 לאחר שיועמ"ש הוועדה ד"ר עו"ד בליי הכריע כי ח"כ מרב מיכאלי לא יכולה להצביע | יו"ר ועדת החוקה ח"כ יעקב אשר עדכן כי משרד הבריאות נענה לדרישתו ויערוך תיקון בנוגע לרפואה המשלימה; יו"ר הקואליציה הודיע כי תיערך הצבעה מחודשת לפתיחת הטייקאווי בעוד שבוע בכפוף למדדי התחלואה

    צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב
    16:50
    16.04.24
    צבי טסלר No Comments on בעיצומם של ימי בין הזמנים: נחלים בצפון יסגרו למבקרים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת החוקה בראשות מ"מ היו"ר ח"כ מיכאל מלכיאלי אישרה היום (שני) בכפוף לרביזיה, את תקנות הסגר וההגבלות על מקומות עבודה שנכנסו לתוקף אתמול ב-17.00, ויהיו בתוקף עד ליום 9 בינואר 2021.

    התקנות אושרו לאחר שיועמ"ש הוועדה ד"ר עו"ד גור בליי הכריע כי אין לכלול את הצבעתה של ח"כ מרב מיכאלי (העבודה) ואמר: "ח"כ גינזבורג הוא חבר ועדה היושב על חשבון מקום של סיעת העבודה. אם ח"כ גינזבורג לא היה נוכח ולא היה אף מ"מ קבוע או חבר אחר מסיעתו, ח"כ מיכאלי הייתה יכולה להצביע".

    יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי מכלוף זוהר (הליכוד): "קיבלנו החלטה לתמוך בבקשת ח"כ תהלה פרידמן ונושא פתיחת הטייקאווי יגיע להצבעה מחודשת בוועדת החוקה בעוד שבוע בכפוף לירידה במדדי התחלואה. בקשה נוספת של ח"כ פרידמן נוגעת לחיסון עובדי ההוראה ואנחנו מקבלים את עמדתה לתת להם קדימות".

    יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה): "משרד הבריאות נענה לדרישתי והודיע כי ישנה את נושא הרפואה המשלימה. אני רוצה לברך על התיקון בנושא הטייקאווי ועל תעדוף עובדי ההוראה. הכי קל זה להפיל תקנות, אפשר לעשות כאוס וזו שיטה שיש שהרוויחו ממנה 3-2 מנדטים שיתאיידו בקרוב. השיטה שלנו להתקדם בדברים שדרכם הגענו להסכמות על רפואה משלימה והבנות לגבי הטייאוי והמורים זו הדרך. מדובר על מדינה בסגר ואי אפשר לשחק עם כל דבר. תפקידנו כוועדה הוא פיקוח פרלמנטרי ולא לבוא ולאיים בהשבתה של המדינה".

    ח"כ יוראי להב הרצנו (יש עתיד תל"ם) הגיב לדבריו: "אתם משחדים ח"כים כשכל הסגר הזה הוא בלוף גדול, כולו סגר פוליטי מלא חורים. אתם מבזים את הכנסת".

    ח"כ מתן כהנא (ימינה): "זה שאנחנו נקלעים עכשיו לסגר שלישי זה ביזיון. זה מראה על אוזלת היד של הממשלה והעומדים בראשה. דרשנו 3 תנאים כדי להצביע בעד הסגר בלית ברירה. מה שסוכם כאן לגבי הטייקאווי זה מכת מוות לעוד מסעדות. אפשר היה להימנע ולמזער נזקים ולכן נצביע נגד. לא ניתן להרוס את העסקים"

    ח"כ אלי אבידר (ישראל ביתנו): "300,000 מובטלים על ראשכם"

    ח"כ שלמה קרעי (הליכוד): "אתמול הפופוליזם גבר ולמרות שנראה שחוטא יוצא נשכר, אם באמת מצליחים לפתוח את מוסדות החינוך בניגוד לעמדת הממשלה והגורמים המקצועיים צריך למצער לחסן את עובדי ההוראה".

    ח"כ אסנת הילה מארק (הליכוד) "אתם מנסים לעשות קרקס על חשבון בריאות הציבור. גם אנחנו בעד טייקאווי ואני לוקחת בשתי הידיים את ההחלטה לאפשר זאת בעוד שבוע. על כל אחד בוועדה לקחת על עצמו אחריות לבריאות הציבור, אנחנו במספרים מטורפים של הדבקה. סגר הוא צעד דרמטי אך אני מאמינה שהוא יהיה הסגר האחרון ולאחריו נמשיך להצעיד את הכלכלה".

    ח"כ יאיר גולן (מרצ): "הטייקאווי, הטיולים, הספורט צריכים להימשך כסדרם. צריך להפיל את התקנות ולהביא תקנות דיפרנציאליות. כרגע אי אפשר להצביע בעד התקנות כפי שהן".

    ח"כ עופר כסיף (הרשימה המשותפת): "זהו סגר פוליטי שאין קשר בינו לבין בריאות הציבור. הצגנו בפרוטרוט אתמול את מה שהציג פורום חירום רופאים ומומחים בכירים לפיו הסגר מזיק לציבור, מגדיל תחלואה וגורם למחלת הסגר שהיא חמורה יותר מהקורונה עצמה. לא בריאות הציבור מעניינת את הקואליציה הזו אלא רק להציל את ישבנו של רה"מ. בתוך רפואה משלימה לא מכניסים רפואה סינית או פילאטיס רפואי, חיברו מעדניות למסעדות וסוגרים גם אותן. הולכים להקריס חברה שלמה. פרופ' יעקב גינדין מומחה לרפואה פנימית וגריאטריה אמר שקשישים מתאבדים בגלל הסגר בהפסקת אכילה. צריך להיאבק בקורונה לא באמצעות סגר ואתם מצביעים בעדו בגלל הוראות מבוסים".

    8 ח"כים תמכו בתקנות: מ"מ היו"ר ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס) והח"כים אסנת הילה מארק, שלמה קרעי, אריאל קלנר, מיקי מכלוף זוהר (הליכוד), איתן גינזבורג, תהלה פרידמן (כחול לבן), אליהו ברוכי (יהדות התורה)

    7 ח"כים התנגדו: יוראי להב הרצנו, אנדריי קוזשינוב (יש עתיד תל"ם), אוסאמה סעדי, עופר כסיף (הרשימה המשותפת), אלי אבידר (ישראל ביתנו), מתן כהנא (ימינה), יאיר גולן (מרצ)

    לפי התקנות:

    1. קביעת הגבלות על יציאה ממקום המגורים מעבר ל 1,000 מטר, למעט חריגים כמו: יציאה להתחסן, טיפול רפואי או סוציאלי, הפגנה, הליך משפטי, יציאה לצורך פעילות ספורט (שלא בדרך של הגעה למקום בכלי רכב), העברת קטין בין הוריו הפרודים, יציאה למקום עבודה או למסגרת חינוכית שפעילותה מותרת, יציאה לצורך השתתפות בהלוויה, בחתונה או בברית (בכפוף למגבלת ההתקהלות). קנס על הפרה: 500 ש"ח.

    2. איסור יציאה ממקום המגורים לצורך שהייה במקום מגורים של אדם אחר.

    3. סגירה של מקומות ציבוריים ועסקיים למעט חנויות חיוניות: מזון, היגיינה, אופטיקה, בית מרקחת, מוצרי חשמל ומוצרים הדרושים לתיקונים חיוניים בבית.

    4. סגירה של יחידות אירוח וצימרים, גן חיות, ספארי שמורת טבע, גנים לאומיים, אתרים לאומיים ואתרי הנצחה; מקום למתן טיפול שאינו רפואי, לרבות מספרה ומקום למתן טיפולי יופי וקוסמטיקה; מקום למתן טיפול רפואה משלימה; קניון או שוק קמעונאי ומוזאון, וכן ביטול האפשרות לפתיחת בית אוכל בדרך של איסוף עצמי.

    5. בנוגע למקום המשמש לאימוני ספורט – תתאפשר הפעלה של מקום המשמש לאימון או תחרות של ספורטאי מקצועי בלבד.

    6. ביטול האפשרות לקיים שיעורי נהיגה מעשיים ואיסור על ארגון או השתתפות בטיול מאורגן.

    לפי התקנות להגבלות על מקומות עבודה:

    מקומות העבודה המעסיקים מעל 10 עובדים לא יוכלו לאפשר שהייה בו זמנית של עובדים בשיעור שעולה על 50% ממצבת העובדים במקום העבודה, או 10 עובדים, לפי הגבוה מביניהם, למעט חריגים אלה: מקומות עבודה המספקים שירותים חיוניים, מפעלים למתן שירותים קיומיים, מפעלים בעלי היתר מיוחד להעסקת עובד בשעות המנוחה ומקומות עבודה שעוסקים בעבודות בינוי או תשתית, תעשייה ביטחונית ומפעלים תומכי ביטחון (שלגביהם יחולו מגבלות אחרות). מעבר למגבלה האמורה, יידרש המעסיק להמשיך לעמוד בתנאי התו הסגול.



    0 תגובות