הפרקליטות קבעה: השופט מלצר הפר את ההנחיות, אך לא ייענש

    ישראל רובין No Comments on הפרקליטות קבעה: השופט מלצר הפר את ההנחיות, אך לא ייענש

    הפרקליטות קבעה שהמשנה לנשיאת בית המשפט העליון לא יקבל קנס על הפרת הנחיות בחתונה של בנו. זאת בהמשך להחלטת הנציב שלא לנזוף בו

    השופט מלצר צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המשנה לנשיאת בית המשפט העליון, השופט חנן מלצר הפר את הנחיות הקורונה, אך לא ייענש. כך קבע היום (שני) המשנה לפרקליט המדינה עו"ד מומי למברגר. זאת, בהמשך להחלטת נציב תלונות הציבור על השופטים השופט אורי שהם, שהחליט שלא לנקוט בצעדים כנגד מלצר, תוך שהוא מנמק כי מלצר לא היה מודע להנחיות הקורונה המדויקות.

    כזכור, השופט מלצר ערך לבנו חתונה בה השתתפו כ-70 איש, זאת בשעה שהתקנות התירו לקיים אירוע בנוכחות 20 איש בלבד בחלל סגור ו-30 בשטח פתוח.

    בתנועת בצלמו מדגישים כי גם נשיאת העליון, אסתר חיות השתתפה אף היא בחתונה, אולם חרף זאת בחרו הן בנציבות על השופטים והן בפרקליטות לגבות את השופט מלצר. בנציבות נימקו כאמור בכך שמלצר  ידע שזה אסור, ואילו בפרקליטות קבעו שהעבירה איננה חלה עליו אלא על בעל האולם.

    מארגון בצלמו נמסר: "שוב מוכח שיש דין אחד לאזרח הפשוט בגבעת זאב שעושה חתונה לבנו והחתונה מסתיימת באלימות מעצרים וכמובן קנסות עתק, לבין המשנה לנשיאה שופט העליון חנן מלצר שעושה אותה חתונה בדיוק וזוכה להנחת סלב וגיבוי הן מנציבות השופטים. והן מפרקליט המדינה והיועץ המשפטי לממשלה. לצערנו בישראל צדק זה רק שם של כוכב. אנחנו נערער על מקרה זה כמקרה דגל ונדרוש או קנס לשופט או ביטול הקנסות האחרים לאזרחים הפשוטים".

    מדוברות בתי המשפט נמסר בתגובה: "טקס החתונה המצומצם של בנו של המשנה לנשיאה מלצר, נערך בהתאם לתקנות הקורונה ולאחר בירור מקדים שערכה המשפחה עם משרד הבריאות. בטקס החופה הייתה הגבלה על מספר המשתתפים בהתאם לתקנות (30 איש בשטח פתוח ו-20 איש בשטח סגור). הסעודה המצומצמת לאחר הטקס נערכה בבית מלון בהתאם לתקנה 8(ב)(2) לתקנות, המתירה קיום סעודות לאורחי המלון בחדר האוכל כך שמספר הסועדים לא יעלה על 35% מהתפוסה המותרת".

    כמו כן, הוסיפו "הנשיאה חיות השתתפה בטקס החופה בלבד באזור הפתוח".


    0 תגובות