ועדת החוקה לא אישרה את תקנות הסגר: הועדה נוטה לשנות חלק מהתקנות

    איתי גדסי No Comments on ועדת החוקה לא אישרה את תקנות הסגר: הועדה נוטה לשנות חלק מהתקנות

    ועדת החוקה בראשות ח"כ מלכיאלי התכנסה לאישור תקנות הסגר לקראת כניסתו לתוקף, אך לאחר שהבינו בוועדה כי אין רוב לואליציה לאישור התקנות ההצבעה נדחתה למחר. בוועדה נוטים לשנות או לבטל מספר תקנות בסגר

    הסגר אמש צילום: פלאש 90
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ‏ועדת החוקה הייתה אמורה לאשר את תקנות הסגר ב-14:00 קודם כניסת הסגר לתוקף. באופוזיציה טוענים שח"כ מלכיאלי מרח את הדיונים ולא קיים הצבעה בגלל שאין רוב לקואליציה. מחר (שני) הוועדה תתכנס שוב, והיא נוטה לבטל/לשנות חלק מהתקנות. כעת התחבורה הציבורית לא תתבטל בחלקה, אלה התפוסה בתחבורה תעמוד על 50%.

    ועדת החוקה בראשות מ"מ היו"ר ח"כ מיכאל מלכיאלי דנה היום (ראשון) בתקנות הסגר ובהגבלות על מקומות עבודה שייכנסו לתוקף היום (ראשון) מהשעה 17.00, ויהיו בתוקף עד ליום 9 בינואר 2021.

    בהתאם לחוק הקורונה הגדול, גם לאחר כניסת התקנות לתוקף יכולה הוועדה לאשר את התקנות כולן או חלקן או לבטלן, או לשנות את תוקפן. במקרה בו תסיים הוועדה לדון ולא תקבל הכרעה בתוך שבוע, יעברו התקנות כעבור מספר ימים נוספים להכרעת מליאת הכנסת.

    לפי התקנות: לא תותר יציאה מעבר ל-1000 מטר לאדם מביתו. למעט יציאה לצורך חיוני, טיפול רפואי, הפגנה או משפט. וספורט יחידני. העברת קטין בין הורים. יציאה לברית או חתונה, או בר מצווה. העובר על התקנות צפוי לקנס של 500 ש"ח.

    כמו כן, סגירה של מקומות ציבוריים ועסקיים למעט חנויות חיוניות: מזון, היגיינה, אופטיקה, בית מרקחת, מוצרי חשמל ומוצרים הדרושים לתיקונים חיוניים בבית.

    סגירת בתי מלון ונופש, גני חיות, מספרות וטיפולי יופי. ביטול שיעורי נהיגה. ואיסור על השתתפות בטיול מאורגן.

    מקומות העבודה המעסיקים מעל 10 עובדים לא יוכלו לאפשר שהייה בו זמנית של עובדים בשיעור שעולה על 50% ממצבת העובדים במקום העבודה, או 10 עובדים, לפי הגבוה מביניהם.

    ד"ר שרון אלרעי-פרייס ראש שירותי בריאות הציבור אמרה בדיון: "ההחלטות לא מונעות משיקולים פוליטיים. היינו בפחות מ-2% מאומתים והכפלנו את האחוז. עם כל צעדי הפתיחה, אנחנו היום עם ממוצע שבועי של 3710 מאומתים חדשים עם עליה בכל שכבות הגיל והמגזרים. רואים עליה גם בחולים במצב קשה ובנפטרים. אנחנו מדי יום בהכפלה של כמות החולים הקשים ושל מספר הנפטרים".

    עוד הוסיפה, "אם היינו עוצרים ב-6.12, ייתכן והיה ניתן למנוע את הסגר. כרגע ב-4000 ליום אי אפשר. כרגע לומר פארקים, חינוך, טייקאווי ועוד מייצר מסננת עם יותר מדי חורים".

    ד"ר שרון התייחה לשאננות החיסונים, "החיסונים הם לא הרקולס. אני קיבלתי את החיסון ואהיה מוגנת רק לאחר שבוע מהמנה השנייה ורק כשרוב האוכלוסייה תתחסן. לוקח 3 שבועות בין המנה הראשונה לשנייה ועוד שבוע לאחר המנה השניה. זה עדיין לא מספיק מהר לקצב ההדבקה הנוכחי של 1.25. אם נשאיר את המצב ככה ונחכה שהחיסון יעבוד, הגרף יעלה".

    יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) אמר כי "צריך להסתכל על הנתונים, גם בסיבוב הקודם, עם כל הקושי והכאב בסגר, זה הדבר היחיד שהצליח לעשות שינוי לבלימת הנגיף. למרות ההערכות של משרד הבריאות שכדי להגיע לתוצאה נכונה צריך יותר משבועיים, אני מקווה שהשבועיים הללו יוכלו לתת מכה לנגיף".

    סנ"צ צחי שרעבי ראש מדור מבצעים במשטרה הסביר כי "הסגר הזה נבנה שונה מבחינת פריסת המחסומים, ההסתכלות על האזרח הבודד כשההתמקדות המשמעותית הפעם תהיה לגבי התקהלויות במספר אנשים גבוה ובאנשים ללא מסיכות בקבוצה, לא ישר ירוצו לדוחות אך אכיפה תהיה כמו שצריכה להיות כדי לאכוף את הסגר".

    מ"מ היו"ר ח"כ מלכיאלי הגיב לדבריו: "שימח אותי שהמשטרה רכשה מסיכות לחלוקה ואבקש שהחלוקה של המסכות תהיה מאוזנת, גם בשכונות ובערים החרדיות".

    פרופ' חגי לוין, יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור בישראל: "יש להכיר ולמזער את נזקי הסגר לבריאות, לחברה ולכלכלה. חוסר השליטה בקניונים, ובשדות התעופה הוא שהוביל להתפשטות. במקום להגביל 10 בחלל סגור קבינט המומחים של מגן ישראל המליץ להגביל התקהלויות בחלל סגור ל-5 אנשים כי זוהי הסכנה להדבקות כחלופה למגבלת התנועה המזיקה, שאין לה הצדקה בריאותית".

    עוד הוסיף, "הנחיות לא מוצדקות כמו איסור איסוף עצמי פוגעות בציבור, פוגעות בעסקים ופוגעות באמון הציבור בהנחיות אחרות שהן כן מוצדקות".

    ד"ר שרון פרייס הבהירה בסוף הדיון כי היעדים ליציאה מהסגר הם מתחת ל-1000 מאומתים ביום ומתחת למקדם הדבקה 1. זה המדד המשמעותי. מעל ל-1 המגיפה מתפשטת ומתחת ל-1 דועכת.

    עו"ד נינא כהן קרן מהייעוץ המשפטי למשרד הבריאות אמרה כי ההערכה היא שהסגר יימשך 3 שבועות.

    הדיון הוועדה ננעל ללא הצבעה, לאחר שמ"מ היו"ר ח"כ מלכיאלי הודיע כי ההצבעה על תקנות הסגר תתקיים מחר (שני) בדרישה לתשובות ממשרד הבריאות, וחברי האופוזיציה נטשו את הדיון בזעם.



    0 תגובות