ד"ר שלמון: "הסגר הוא מחיר אי הציות להנחיות; מקווה שזה הסגר האחרון"

    ישראל רובין No Comments on ד"ר שלמון: "הסגר הוא מחיר אי הציות להנחיות; מקווה שזה הסגר האחרון"

    ד"ר אשי שלמון ממשרד הבריאות מקווה שזהו הסגר האחרון ותולה את עניין בהתנהגות הציבור: "בלי שהציבור יפנים ויגלה אחריות אנחנו בבעיה". ד"ר שלמון מתריע כי "צריך להזהר גם אחרי החיסון" | "לכו להתחסן", ממליץ שלמון

    צילום: אתר משרד הבריאות
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מנהל המחלקה ליחסים בינלאומיים במשרד הבריאות, ד"ר אשר שלמון מקווה שהסגר הנוכחי הוא האחרון שיוטל על המדינה: "אם נצליח לחסן את האוכלוסייה בצורה אפקטיבית מחד, ולצאת מהסגר בצורה טובה מאידך וסוף סוף אולי הציבור יפנים שהמחיר של אי ציות זה סגר, נקווה שזה הסגר האחרון".

    בשיחה עם בצלאל קאהן במהדורת הבוקר, הפציר ד"ר שלמון בציבור לשמור על ההנחיות: "אני רואה מה קורה בכל מקום. בלי שהציבור יפנים ויגלה אחריות אנחנו בבעיה. אני לא מדבר על ציבור מסוים או על אנשים מסוימים. גם התקהלויות שראינו בסוף השבוע בתל אביב. יש בעיה שציבורים שלמים עסוקים בלהרגיש שהם פראיירים לעומת ציבורים אחרים וגם זה צריך להפסיק. בעיני הציבור החרדי, כמו כל ציבור אחר, צריך להישמר מאוד על נפשו ללא קשר אם יש לי מפרים פה ושם במקומות אחרים. אני חושב שכל אחד צריך להסתכל על עצמו ועל ביתו".

    מתי הסגר יסתיים? ד"ר שלמון: "אני מניח שסדר גודל של שבועיים וחצי-שלושה או ארבעה שבועות".

    ד"ר שלמון נשאל לגבי המוטציה הבריטית שמתפשטת בעולם ומסתמנת כמדבקת יותר: "המוטציה הבריטית היא אחת מאלפים של מוטציות שיש לקורונה, רק שפה הבחינו לכאורה בקשר בין עלייה בתחלואה באזורים מסוימים לבין שכיחות המוטציה ותוך כך ניסו לראות אם יש באמת עלייה בהידבקות. לא בחומרת המחלה חלילה, אלא בעלייה בסיכון להדביק אחרים – אז יש נתונים כאלה ולכן זה הבהיל. צריך להבין שהיא כבר לא נמצאת רק באנגליה אלא כבר בכל מקום בעולם, כולל בארץ".

    "אנחנו מאוד מקווים שהחיסון יתגלה כיעיל נגדה, ואם כן ככל שנמהר להתחסן זה יהיה מאחורינו, מביע ד"ר שלמון את תקוותו ומתייחס גם לשמועות לפיהן מדובר בהמצאה של ראש ממשלת בריטניה: "זו אמירה מוזרה שנאמרה בעילום שם ולא ברור על ידי מי. המוטציה היא אמתית. אי אפשר להגיד שזו סתם המצאה".

    שלמון נשאל, האם אדם שקיבל בינתיים רק את המנה הראשונה נחשב כאילו לא חוסן? "זה לא כך", קובע מנהל המחלקה ליחסים בינלאומיים במשרד הבריאות "זה מתחיל מהמנה הראשונה והולך ועולה. לו יצויר, שאדם מקבל מאיזו שהיא סיבה רק מנה אחת – זה לא אומר שהסיכוי שהוא מחוסן הוא אפס, אלא באזור ה-60-70%. כדי להגיע ל-95% אחוז צריך את המנה השניה. ברגע שמקבלים את המנה השניה מתחילה להיווצר התגובה החיסונית, גם היא לוקחת זמן. זה לא שקיבלתי מנה אחת ואני יכול ללכת להתקהל".

    לגבי כללי הזהירות למתחסנים ממשיך ד"ר שלמון: "ברור שצריך להזהר גם אחרי החיסון. הכללים מאוד ברורים: עד שבוע ימים מהמנה השנייה יש להזהר בדיוק כמו כל אזרח ואפילו צריך בידוד במקרה של חשיפה לחולה וכו'. כמו כן, בגלל ענייני מראית עין אנחנו מצפים מהמחוסנים לשמור על מסיכות ומרחק גם כשהם יהיה מחוסנים".

    "ככל שאתם צריכים ויכולים, לכו להתחסן, אל תחששו", ממליץ ד"ר שלמון.



    0 תגובות