בצל מבצע החיסונים; היום: ישראל תכנס לסגר שלישי

    איתי גדסי וצבי טסלר No Comments on בצל מבצע החיסונים; היום: ישראל תכנס לסגר שלישי

    ישראל תכנס היום אחר הצהריים לסגר שלישי בתוך פחות משנה, במהלכו תיאסר יציאה מהבית שלא לצורך חיוני למרחק של למעלה מ-1000 מטר, יסגרו בתי עסק רבים ותיאסר שהייה בבית אדם אחר | האם מבצע החיסונים שנמשך בקצב מסחרר יוציא את ישראל מהמשבר?

    סגר | צילום: פלאש 90 צילום: פלאש90
    13:06
    16.04.24
    עפר גדנקן No Comments on ההמלצות של אלקטרה לתחזוק נכון של המזגן לקראת הקיץ

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היום (ראשון) בשעה 17:00 תכנס ישראל לסגר נוסף, שלישי במספר מאז החלה מגיפת הקורונה. הסגר יחל כאמור בשעה 17:00 ויימשך לפחות שבועיים ימים ובמשרד הבריאות מעריכים שייתכן ויימשך אף ארבעה שבועות.

    במסגרת ההגבלות: תוגבל היציאה מהבית למרחק של עד קילומטר למעט מקרים חריגים כגון יציאה לקבלת חיסון נגד קורונה, טיפול רפואי, יציאה למקום עבודה או למסגרת חינוכית שפעילותה מותרת ועוד.

    הקנס על הפרת תנועה, עומד על 500 ש"ח.

    בנוסף יחול איסור יציאה ממקום המגורים לצורך שהייה במקום מגורים של אדם אחר, סגירה של מקומות ציבוריים ועסקיים למעט חנויות חיוניות: מזון, היגיינה, אופטיקה, בית מרקחת, ומוצרי חשמל, סגירה של יחידות אירוח וצימרים שמורת טבע, ומספרות. גם לימודי הנהיגה יופסקו.

    מערכת החינוך תופעל כרגיל בגילי 6-0 ובכיתות א'-ד' וי"א-י"ב.

    המשטרה הודיעה כי תקצה 6,000 שוטרים לאכיפת הסגר, ותתמקד באכיפת התקהלויות אסורות. מהמשטרה נמסר כי יוצבו מחסומים בכבישים בכל שעות היממה נוסף לבדיקות אקראיות של נהגים בכבישים. כמו כן יבוצעו ביקורי פתע לשוהים בבידוד.

    וועדת החינוך של הכנסת תתכנס הבוקר לדון בתקנות הסגר במערכת החינוך. יושב ראש הוועדה ח"כ רם שפע איים שלא לאשר את התקנות כפי שהוצגו – בשל הפגיעה בתלמידי כיתות ה'- י'.

    בתוך כך, נמשך מבצע החיסונים לקורונה: במשרד הבריאות בודקים את האפשרות לחסן את כל צוותי ההוראה כבר מהשבוע. ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע תקווה שעד סוף השבוע הקרוב נגיע ל-150 אלף מתחסנים ביום.

    ד"ר אשר שלמון, מנהל המחלקה במשרד הבריאות הבהיר בשיחה עם בצלאל קאהן במהדורת הבוקר כי גם מי שקיבל את מנת החיסון הראשונה צריך לשמור על ההנחיות.

    מנתוני משרד הבריאות שפורסמו אמש עולה כי ביממה החולפת אובחנו 3,944 נדבקים חדשים, ושיעור הבדיקות החיוביות עומד על 4.7%. מספר הנפטרים עלה ל-3,203.



    0 תגובות