הנציב על הגשת כתב אישום על 3.80 ש"ח: "מקדשים את החוק על פני האדם"

    ישראל רובין No Comments on הנציב על הגשת כתב אישום על 3.80 ש"ח: "מקדשים את החוק על פני האדם"

    נציב תלונות הציבור על מערכת המשפט, דחה את תלונת ח"כ משה ארבל על יחידת התביעות במשרד התחבורה בגין הגשת כתב אישום פלילי נגד נהג מונית שגבה 3.80 ש"ח יותר. עם זאת הביע הנציב ביקורת חריפה על החלטה "אינה מתיישבת עם התכלית הפלילית והשכל הישר" הנציב האשים בנוסף בבזבוז משאבי ציבור יקרים

    צילום: פלאש 90
    13:20
    22.04.24
    אתר קול חי No Comments on "כולנו מסובין": סדר פסח מוזיקלי עם מוישי רוט וחברים • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נציב תלונות הציבור על מערכת המשפט, כב' השופט (בדימוס) דוד רוזן, פרסם היום (חמישי) את החלטתו בעניין תלונה שהגיש ח"כ משה ארבל בעניין החלטת יחידת התביעות במשרד התחבורה להגיש כתב אישום נגד נהג מונית, אשר גבה סכום יתר של 3.80 ₪.

    לטענת המתלונן, לא רק שמדובר במקרה שאין מקום להגיש בגינו כתב אישום ולהכתים אזרח בהרשעה פלילית, אלא שמדובר בבזבוז משווע של כספי ציבור, משההליך בעניינו מתנהל בבית משפט השלום באילת ונמשך לאורך מספר שנים.

    יחידת התביעות במשרד התחבורה טענה בתגובתה כי מדובר בהחלטה המצויה בשיקול הדעת המשפטי והמקצועי שלה ואין לנציב אפשרות להתערב בהחלטה. יחידת התביעות טענה כי לא מדובר בעבירה הראשונה שביצע נהג המונית (הורשע בעבר בביצוע אותה העבירה) נהג המונית הודה בעבירתו והורשע במסגרת הסדר טיעון בתיק המדובר.

    הנציב ציין בהחלטתו כי למקרא התלונה, עלתה תחושה קשה ומכבידה, בלשון המעטה, של מערכת אכיפת חוק שרירותית, המקדשת את החוק על פני האדם שלפניה. הנציב כתב בהחלטתו: "העמדת אזרח נורמטיבי לדין פלילי, בגין חיוב יתר בסכום זניח של 3.80 ₪, כביכול, ביומו הראשון לעבודה, אינה מתיישבת עם תכליתו של המשפט הפלילי ואף לא עם השכל הישר.

    עוד ביקר הנציב בחריפות את ההחלטה, הדברים מקבלים משנה תוקף וחומרה נוכח בזבוז משאבי ציבור יקרים הכרוכים בניהול הליך שכזה, אשר משתרך על פני מספר שנים".

    יחד עם זאת, משום שנהג המונית נשוא התלונה כבר הורשע בבית המשפט במסגרת הסדר טיעון, אין הנציב רשאי על פי חוק לברר את התלונה. "באלה הדברים, משמדובר בנהג מונית אשר חזר וביצע את אותה העבירה, בגינה כבר הוגש נגדו כתב אישום, ומשהוא הודה בביצוע העבירות במסגרת הסדר טיעון, דומה כי נסתם הגולל על בירורו של עניין זה בנציבות, על פי חוק, וזאת משנדון והוכרע זה מכבר על ידי בית המשפט בפניו התנהלו ההליכים המשפטיים", כתב הנציב בהחלטתו.

    לצד דחיית התלונה, המליץ הנציב לפני היועץ המשפטי לממשלה לעשות בכוחו לתיקון החקיקה הקיימת באופן שיאפשר אכיפה אפקטיבית ומהירה, באמצעות הטלת קנסות על נהגי מוניות חלף הגשת כתבי אישום פליליים נגדם לבית המשפט.



    0 תגובות