סמוטריץ' למנדלבליט: חקירת הנערים במשטרה תביא לזיהום חקירת מח"ש

    איתי גדסי No Comments on סמוטריץ' למנדלבליט: חקירת הנערים במשטרה תביא לזיהום חקירת מח"ש

    ח"כ בצלאל סמוטריץ' משגר פניה בהולה ליועמ"ש ולראש מח"ש, לאחר שהמשטרה החלה לחקור את הנערים המעורבים בתאונה בבנימין, בחשד למוות ברשלנות, למרות חקירת מח"ש שנפתחה כנגד הבלשים שעל פי החשד נגחו ברכב הנערים במהלך המרדף

    רכב השוטרים עם סימני נגיחה לכאורה עליו ורכב הנערים הפוך ברקע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר הדיווחים כי השוטרים לקחו את הנערים מהתאונה בבנימין, מבית החולים היישר לחדר החקירות והחל לחקור אותם בחשד למוות ברשלנות. יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ שיגר פניה דחופה ליועמ"ש מנדלבליט ולראש מח"ש בן מנחם בנושא החקירה על מותו של אהוביה סנדק ז"ל.

    סמוטריץ' דורש לעצור את חקירת הנערים בדחיפות לאור חשש מזיהום החקירה, לאור מעורבות השוטרים בתאונה. על פי החשד ניידת הבילוש נגחה ברכב הנערים וגרמה לו להתהפך לכאורה. על הניידת התגלו סימני מכות של נגיחה בצד.

    במכתב כותב סמוטריץ' כי "יש חשש גדול מאוד חקירת הנערים במקביל על ידי המשטרה, שאנשיה חשודים באחריות לגרימת המוות בעצמם, תביא לזיהום חקירת מח"ש".

    המכתב המלא:

    לכבוד
    עו"ד ד"ר אביחי מנדלבליט, היועץ המשפטי לממשלה ומ"מ פרקליט המדינה

    קרן בר מנחם, ראש מח"ש

    הנדון: דרישה דחופה למניעת זיהום חקירת מח"ש

    1. בשעה האחרונה פורסם כי ארבעת הנערים שנפצעו בתאונה שהתרחשה במהלך מרדף משטרתי שלשום בו נהרג הנער אהוביה סנדק ז"ל, נחקרים כעת במשטרה בחשד לגרימת מותו ברשלנות.

    2. על פניו חקירה זו מנוגדת לדין בהיותה סותרת את חקירת מח"ש המתנהלת באשר לאחריות למותו של סנדק. חקירת האירוע בו היו מעורבים שוטרים אמורה להתנהל על ידי מח"ש, ויש חשש גדול מאוד חקירת הנערים במקביל על ידי המשטרה, שאנשיה חשודים באחריות לגרימת המוות בעצמם, תביא לזיהום חקירת מח"ש.

    3. על פי הנחיית פרקליט המדינה (הנחיה מס' 18.2 – מדיניות התביעה בתיקי חקירה בהם חשוד בביצוע עבירה כלפי שוטר מתלונן על שימוש בכוח מצד שוטר) בעניין חקירת מח"ש, כל עוד מתנהלת חקירה בנושא מסוים על ידי מח"ש אסור למשטרה לפתוח בחקירה עצמאית משלה.

    4. אבקשכם להורות למשטרה לחדול מהחקירה לאלתר ולאפשר למח"ש למצות את החקירה בעצמה.

    5. לתשובתכם בדחיפות אודה,



    0 תגובות