תיעוד: הסימולטורים המתקדמים של הרכבת שיכשירו את הקטרים

    בנצי לייזרוביץ No Comments on תיעוד: הסימולטורים המתקדמים של הרכבת שיכשירו את הקטרים

    מהיום הקטרים והנהגים במרכבות המשא, יעברו הכשרה בסימולטורים מתקדמים של רכבת ישראל באופקים. הסימולטור מדמה תא נהג ברכבת מדמה תחושה של נהיגה אמיתית בקטר יורו 3200 וקטר יורו 4000 המונעים בדיזל. במהלך השנה הבאה יצטרף סימולטור נוסף מדגם FMS, אשר ידמה נהיגה בקטר החשמלי מדגם TRAXX

    5:59
    19.04.24
    הרב בנימין מילצקי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא דפים נ"א – נ"ב

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    רכבת ישראל חנכה הבוקר (שלישי) במעמד בכירי משרד התחבורה ורכבת ישראל את מרכז הסימולטורים החדש באופקים, שישדרג משמעותית את מערכי ההכשרה ושמירת הכשירות של כ-700 נהגי הנוסעים והמטענים ברכבת ישראל.

    מרכז הסימולטורים החדש אשר יופעל וינוהל על ידי אגף ההדרכה ברכבת ישראל, נבנה בשיתוף פעולה עם חברת אלביט, על שטח של 1,500 מ"ר, וכולל כיום סימולטור מסוג FMS – Full mission simulator המדמה תחושת נהיגה מלאה בקטר יורו 3200 וקטר יורו 4000 המונעים בדיזל. במהלך השנה הבאה יצטרף סימולטור נוסף מדגם FMS, אשר ידמה נהיגה בקטר החשמלי מדגם TRAXX המופעל כיום בקו לירושלים.

    הסימולטור נועד להכשיר נהגים חדשים, להדריך לנהיגה נכונה וחסכונית, לשמר כשירות נהגים ותיקים ולתרגל התמודדות עם מצבי חירום ותפעול תקלות.

    במסגרת פיתוח הסימולטור מודלו קווי מסילה מרכזיים בארץ ונבנו תאי נהיגה ריאליסטים המדמים באופן מציאותי את פעילות המערכות בקטר האמיתי.

    עמדת המפעיל המתקדמת, אשר תופעל על ידי עובדי אלביט, מאפשרת לתכנן תרחישים מתקדמים ומורכבים, מספקת למדריכי הרכבת יכולות תחקור נרחבות תוך שמירת תוצאות האימון ובניית תוכנית הכשרה לכל נהג ברכבת ישראל.

    תאי הניהוג בסימולטורים מהווים דגם מדויק של זה שבקטר, על כל המערכות שקיימות בו. הסימולטור כולל הדמיה של הנוף והדרך בחלון הקדמי, חלונות צד ומראות צד – המוצג על גבי המסכים ברזולוציה גבוהה. מערכת קול מתקדמת מדמה באופן מדויק את רעשי המנוע הנשמעים בקטר ומחוצה לו ופלטפורמת התנועה מדמה באופן מלא את תנועת הקטר.

    בנוסף לשני הסימולטורים מסוג FMS, יופעלו גם שישה סימולטורים שולחניים מסוג PTT- Part task trainer, סימולטור בעל תכונות ויכולות זהות לסימולטור מסוג FMS אך ללא מנגנון תנועה. סימולטורים אלה ידמו נהיגה בקטרי היורו 3,200 ו-4,000 והחל משנה הבאה גם לקטר ה-TRAXX.

    בהמשך יתווספו עוד שישה מאמנים קלים מסוג ULS-Ultra Light Simulator שיאפשרו הכשרה והדרכה על מערכת האיתות החדשה (ETCS LEVEL 2) המוכנסת בהדרגה לשירות, ועושה שימוש ברשת סלולארית ייעודית, ומציגה את ההתראות לנהג באמצעות תצוגה דיגיטלית על מסך בתא הניהוג של הרכבת. מערכת זו תאפשר שדרוג השירות הרכבתי, הוספת רכבות בקווים המבוקשים ושיפור משמעותי של בטיחות הנסיעה.

    מיכאל (מיכה) מייקסנר, מנכ"ל רכבת ישראל אמר: "רכבת ישראל עוברת בימים אלה מהפכות רבות: מינהור, גישור, מעבר להנעה חשמלית, מעבר למערכת איתות מתקדמת המבוססת סלולאר, סייבר ועוד. לצד הבעת אמון בעיר אופקים, מרכז הסימולטורים החדשני מהווה עלייה מדרגה באיכות ההכשרה המקצועית של הנהגים, ותאפשר לרכבת מוכנות מלאה לקראת אתגרי השנים הקרובות."

    יורם שמואלי, מנכ״ל חטיבת כלי טיס באלביט מערכות הוסיף: "אנחנו שמחים לרתום את טכנולוגיית האימון של אלביט בכדי לאפשר לרכבת ישראל להכשיר ולאמן נהגים בצורה אפקטיבית".



    0 תגובות