מחאה מחוץ לדיון על חוק יסוד הלאום: "בג"ץ הפך את ישראל לרפובליקת בננות"

    ישראל רובין No Comments on מחאה מחוץ לדיון על חוק יסוד הלאום: "בג"ץ הפך את ישראל לרפובליקת בננות"

    על רקע הדיון בחוק הלאום: חברי תנועת "אם תרצו" מוחים על התערבות הבג"ץ בחוק יסוד | חברי התנועה הקימו מייצג מחאה על כך ש"בג"ץ הופך את ישראל לרפובליקת בננות": "לשופטי העליון אין סמכות חוקית לדון ובוודאי לא לפסול חוקי יסוד"

    בית המשפט העליון צילום: Lior Mizrahi/FLASH90
    13:20
    22.04.24
    אתר קול חי No Comments on "כולנו מסובין": סדר פסח מוזיקלי עם מוישי רוט וחברים • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חברי תנועת "אם תרצו" התייצבו הבוקר (שלישי) בפתח בית המשפט העליון בירושלים לקראת הדיון על חוק הלאום והקימו מייצג מחאה על כך שבג"ץ הופך את ישראל לרפובליקת בננות. לטענתם, לשופטי העליון אין סמכות חוקית לדון ובוודאי לא לפסול חוקי יסוד.

    במהלך המחאה חילקו פעילי "אם תרצו" בננות לעוברים ולשבים כדי להמחיש לדבריהם עד כמה בג"ץ מנותק מהמציאות ומחשיב עצמו כממשלת על כל יכולה.

    במקביל, החזיקו פעילי 'אם תרצו" שלט ובו יושבים שופטי בג"ץ ולראשם גלביות וטארבושים, כפרפרזה לכך ששופטי בג"ץ מתנהגים כמו מועצת שומרי החוקה של משטר האייתולות באירן העומדים מעל נבחרי הציבור הדמוקרטיים.

    מתן פלג יו"ר תנועת "אם תרצו" אמר: "עצם הדיון היום בחוקיותו של חוק יסוד הלאום פוגע באופן חמור בעיקרון הפרדת הרשויות, בשלטון החוק וביסודותיה הדמוקרטיים של המדינה. כעת הם מבקשים גם לדון בנשמת אפה- אופיה הדמוקרטי. מדובר בדיון ללא סמכות ההופך את ישראל לרפובליקת בננות ולא למדינה מתוקנת. אנו מצפים מנבחרי הציבור להדגיש במערכת הבחירות הקרובה את החשיבות להחזיר את האיזון לרשויות וביחוד לאזן את בג"ץ".



    0 תגובות