נתניהו נפרד מקושנר: "מילאת תפקיד מכריע בניסוחם וביישומם של הסכמי אברהם"

    איתי גדסי No Comments on נתניהו נפרד מקושנר: "מילאת תפקיד מכריע בניסוחם וביישומם של הסכמי אברהם"

    ראש הממשלה ויועצו הבכיר של הנשיא טראמפ נטעו יחד עץ בחורשת האומות בירושלים, כהוקרה על תרומתו של ג'ראד קושנר ביישומם של הסכמי אברהם במזרח התיכון שעד כה הביאו ל-4 הסכמי שלום. נתניהו אמר לקושנר, "אנו נבטיח שהדורות הבאים יידעו מה הייתה תרומתך"

    צילום: עמוס בן גרשום לעמ
    13:20
    22.04.24
    אתר קול חי No Comments on "כולנו מסובין": סדר פסח מוזיקלי עם מוישי רוט וחברים • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו והיועץ הבכיר לנשיא ארה"ב ג׳ארד קושנר השתתפו היום (שני) בטקס נטיעת עץ בחורשת האומות של קק"ל ביער ירושלים. עוד השתתפו בטקס: השליח המיוחד של נשיא ארה״ב למו״מ בינ״ל אבי ברקוביץ׳, יו״ר קרן הסיוע של הבית הלבן אדם בולר ושגריר ארה״ב בישראל דיויד פרידמן.

    ראש הממשלה בנימין נתניהו הודה בטקס לממשל האמריקני: "אנו נמצאים כאן בחורשת האומות לצורך נטיעת 18 עצי זית. הערך המספרי של 18 בעברית הוא ח״י, שמשמעותו "חיים". הענף של עץ הזית הוא סמל מסורתי לחיים ולשלום".

    "אין מתאימה יותר מהדרך בה בחרנו לחלוק לך כבוד. ג'ארד, מילאת תפקיד מכריע בניסוחם וביישומם של הסכמי אברהם. הסכמים אלה הראו למזרח התיכון ולעולם כולו כיצד להשיל עוינות וסכסוך וכיצד יש לאמץ את הנתיב לחיים ולשלום".

    נתניהו ציין כי "בחודשים האחרונים, ארבע מדינות ערביות בחרו בחיים ובשלום על פני עוינות וסכסוך, ומדינות ערביות נוספות ילכו בעקבותיהן. מעגל השלום ממשיך להתרחב".

    נתניהו פנה לקושנר ואמר, "מכאן, תיסע מחר יחד עם הנציג המיוחד שלי מאיר בן שבת להיפגש עם מלך מרוקו. אנא מסור לו את ברכותיי החמות ואת ברכותיהם של כל אזרחי ישראל על ההחלטה האמיצה וההיסטורית שהוא קיבל. תחת מנהיגותו של הנשיא טראמפ, מילאת תפקיד חשוב בהוצאה לפועל של הדברים האלה".

    ראש הממשלה שידר אופטימיות למרות חילופי הממשל ואמר, "דרך הסכמי אברהם, השארת חותם על אזורנו ג'ארד. אני לא חושב שזה חותם חולף. אני לא חושב שהגשמים העונתיים ישטפו אותו. אני חושב שהוא כאן להישאר. זה דבר גדול – דבר שאנו באמת מוקירים".

    בסיום דבריו אמר נתניהו לקושנר, "לכן, בנטיעת גינת קושנר לשלום, שתהיה לה נוכחות קבועה בחורשת האומות, אנו נבטיח שהדורות הבאים יידעו מה הייתה תרומתך".

    עוד הוסיף, "באופן אישי, ברצוני להביע את חיבתי העמוקה והערכתי לעובדה שהנער הצעיר שפגשתי לפני שנים רבות, למעשה בביתך, גדל להיות אדם בעל שיעור קומה שעזר לשנות את ההיסטוריה של אזורנו ואת ההיסטוריה של ישראל. תודה לך ג'ארד".

    יו״ר קק״ל אברהם דובדבני נשא את תפילת "הנוטע", הנישאת מדי שנה ע״י רבבות נוטעי עצים בט"ו בשבט ועוסקת בהפרחת השממה ופיתוחה של מדינת ישראל.



    0 תגובות