יו"ר הכנסת הגיב לסערת עיכובו של ח"כ סמוטריץ: "פגיעה חמורה"

    איתי גדסי 2 Comment on יו"ר הכנסת הגיב לסערת עיכובו של ח"כ סמוטריץ: "פגיעה חמורה"

    יו"ר הכנסת יריב לוין פנה בעקבות האירוע החמור בו עוכב בכוח ח"כ סמוטריץ מלהגיע לזירת התאונה בבנימין, למ"מ היועמ"ש לכנסת שגית אפיק ולקצין הכנסת ניצב יוסי גריף, והנחה אותם לפעול מול המשטרה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר התמונות המבישות של המשטרה שמעכבת בכוח ובאיומים את הגעתו של ח"כ בצלאל סמוטריץ' לזירת התאונה הקטלנית בה נהרג הנער אהוביה סנדק ז"ל במהלך מרדף משטרתי בבנימין, אמר ח"כ סמוטריץ', "‏עצוב שצריך לומר את זה: משטרת ישראל כפופה לחוק ובכלל זה לחוק חסינות חברי הכנסת וחייבת לציית לו".

    סמוטרי' הבהיר כי "הניסיון החצוף למנוע ממני להיכנס לאזור האירוע הוא חמור ובכוונתי לפנות ליו"ר הכנסת בדרישה לטפל בנושא מערכתית".

    יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין, התייחס לאירוע העברייני שביצעה המשטרה ואמר: "אני רואה בחומרה רבה את הרחקתו בכוח של חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' מזירת התאונה הקשה בשומרון, על ידי שוטר משטרת ישראל, תוך פגיעה בחסינותו כחבר כנסת, בחופש התנועה שלו ובחופש הפעולה שלו".

    לוין הוסיף, "מדובר באירוע הפוגע בצורה חמורה ביכולתו של חבר כנסת למלא את תפקידו למען הציבור, דבר שאסור להשלים עימו במשטר דמוקרטי".

    לוין הבהיר כי "רשויות אכיפת החוק חייבות לפעול בצורה אחראית ונחושה אך הדבר חייב להיעשות תוך הקפדה על כיבוד חסינותם של חברי הכנסת ויכולתם כנציגי ציבור למלא את תפקידם".

    יו"ר הכנסת ציין כי "פניתי בעניין זה למ"מ היועמ"ש לכנסת שגית אפיק ולקצין הכנסת ניצב יוסי גריף, והנחיתי אותם לפעול מול המשטרה על מנת להבטיח שאירוע דומה לא יישנה, ושיובטח כי חסינות חברי הכנסת תכובד".

    ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: ‏בהמשך לפרסומים על האירוע בבנימין – בשעה זו כוחות המשטרה פרוסים בזירה לצורך איסוף הראיות והממצאים ע"י גורמי החקירה. מבירור ראשוני עולה, כי במפגש עם חבר הכנסת טעה השוטר בשיקול דעתו כשלא איפשר לו הגעה עד לזירת האירוע. המקרה ייבדק ויופקו הלקחים הנדרשים בהתאם.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      השוטרים גם רוצחים וגם יורשים. אני מבקש ממש מהשוטרים ההגונים שיש במשטרה- או שתעזבו אותה ותקימו גוף עצמאי, או תזרקו בכח את כל העבריינים מהמשטרה. גם אם יש להם יותר קישוטים על הכתפיים מאשר לכם.