היועמ"ש לשר הדיגיטל: "אין מניעה שתחתום על מכירת וואלה"

    ישראל רובין No Comments on היועמ"ש לשר הדיגיטל: "אין מניעה שתחתום על מכירת וואלה"

    היועמ"ש מנדלבליט לשר אמסלם: בהתבסס על הצהרתך במסגרת שאלון ניגוד העניינים אותו מילאת עם כניסתם לתפקיד, אתה רשאי לחתום על מכירת וואלה

    היועמ"ש אביחי מנדלבליט צילום: פלאש90
    8:48
    29.03.24
    קובי פינקלר No Comments on עשרות חיילים סורים נהרגו בתקיפה המיוחסת לישראל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט השיב הערב (חמישי) לפניית שר הסייבר והדיגיטל דודי אמסלם, בשאלה האם יוכל לחתום על מכירת אחזקות חברת בזק ב'וואלה', ללא חשש שתיפתח נגדו חקירה. במכתב התגובה השיב היועמ"ש כי הוא רשאי לעשות כן ללא חשש.

    במכתבו כתב היועמ"ש לשר אמסלם: "בפנייתך ביקשת לקבל הבהרות ביחס לאישור אותו אתה נדרש לתת לעסקת מכירת אחזקותיה של חברת "בזק" בחברת הבת "וואלה" וזאת, עובר לחתימתך על האישור הנדרש לעסקה, מתוקף הסמכות של ראש הממשלה שהועברה אליך בעניין זה".

    "ראשית", ממשיך מנדלבליט "אבקש לציין כי אני רואה חשיבות רבה בפנייתך זו אליי לשם קבלת הבהרות והנחיות משפטיות ביחס למקרה בו התעוררו מבחינתך שאלות הנוגעות לניגוד עניינים פוטנציאלי בפעולה שלטונית מטעמך. זהו בהחלט נתיב הפעולה הנדרש במקרה בו חבר הממשלה חושש מפני הפעלת סמכות שלא כדין".

    "לגופם של דברים, מבדיקה שערכנו עולה כי הפעלת סמכויותיך למכירת אחזקות חברת "'בזק" בחברת "וואלה" לא מעוררת כל חשש מפני ניגוד עניינים. זאת, בהתבסס על הצהרתך במסגרת שאלון ניגוד העניינים אותו מילאת עם כניסתך לתפקיד, אשר כאמור במכתבך היא "מקיפה ומלאה". הואיל ולא הצהרת כי קיימים מאפיינים שעשויים להקים ניגוד עניינים בינך לבין החברות האמורות, ומאחר שאין בידנו אינדיקציות המלמדות אחרת, לא נמצא כי יש מקום לכך
    שתימנע מהפעלת סמכותך".

    "ככל שבעתיד תתעורר שאלה קונקרטית, ביחס להפעלת סמכות שעשויה להשיק לעניין אישי שלך, באופן המצדיק לטעמך קבלת הנחיות מהיועץ המשפטי, תוכל כמובן לשוב ולפנות לח"מ", הוסיף היועץ המשפטי לממשלה.



    0 תגובות