ממחזרים? עכשיו גם אלקטרוניקה

    קלמן טלר No Comments on ממחזרים? עכשיו גם אלקטרוניקה

    הציבור החרדי ממחזר: מ"מ רה"ע אשדוד אבי אמסלם: " התורה אוסרת עלינו להרוס בריאות טובות"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הציבור הדתי והחרדי מתגייסים למען הסביבה. בתאגיד המיחזור מ.א.י, האחראי על איסוף פסולת אלקטרונית בעשרות רשויות ברחבי ישראל, מדווחים על עליה משמעותית במיחזור בקרב המגזר הדתי ואף החרדי, ועל עליה במודעות על שמירת איכות הסביבה.

    הפסולת הביתי של מוצרי אלקטרוניקה מהווים רק 3% מהפסולת בישראל, עם זאת, לאור מורכבות המוצרים וריבוי המתכות והחומרים השונים מהם מורכבים המכשירים, הם גורמים ל 70% מהרעלים והזיהום הנוצרים מהפסולת הביתית בישראל.

    אמנון שחרור ודן הלמן, מנכ"לים משותפים בתאגיד סיפרו על הירתמות הציבור הדתי והחרדי בנושאי המיחזור "משמח לראות את הציבור הדתי והחרדי נרתם למען איכות החיים. מוטלת על כולנו החובה למחזר ולשמור על כדור הארץ. בזכות ההיענות של הציבורים השונים מוחזרו עד היום טונות רבות של פסולת אלקטרונית ואנו קוראים לכלל המגזרים להמשיך במחזור ולשמור על הסביבה".

    בין הגורמים המשפיעים לכך, ניתן למצוא בכירים ברשויות המקומיות כמו אבי אמסלם- ממלא מקום ראש עיריית אשדוד, חיים גורן – חבר מועצת העיר תל אביב יפו מטעם סיעת 'מאמינים', עמיעד טאוב – המשנה לראש העיר מודיעין מכבים רעות, ועוד רבים. הם פונים לתושבים שומרי תורה ומצוות להימנע מאיסור "בל תשחית", לקחת חלק במיזם, ולהשליך את הפסולת הניתן למיחזור למיכלים הייעודיים לכך, המפוזרים בערים.

    השבוע יצא אבי אמסלם בקריאה לתושבי אשדוד "מוצרי חשמל ואלקטרוניקה משמשים אותנו מדיי יום, בכל רגע ורגע – מוצרי החשמל במטבח, המכשיר הסלולארי ועוד ועוד. הבעיה מתחילה שמגיע הצורך להחליפם ושהגיע העת להשליכם." הסביר אמסלם לתושבים.
    בנוסף קרא לתושבים להתחזק בנושא המיחזור "אחי תושבי העיר היקרים, התורה מצווה אותנו לשמור על הסביבה, ויתרה על זו אוסרת עלנו להרוס בריאות טובות. בואו נתחזק כולנו ונשמור יחד על הסביבה."

    גם חיים גורן חבר מועצת עיריית תל אביב הצטרף לקריאה למחזר פסולת אלקטרונית "יש חשיבות מרובה לכך שבסיום השימוש במכשירים אלו, הם יושלכו בצורה לא מזהמת ושאינה פוגעת בסביבה. אנו בעיריית ת"א, יחד עם תאגיד המיחזור מ.א.י, מסייעים לכם להשליך את הפסולת בצורה מסודרת ובלתי מזהמת. בעיני, יש כאן עניין ערכי וחשוב. לא סתם ציוותה אותנו התורה "בל תשחית".

    חבר מועצת העיר מודיעין עמיעד טאוב יצא בקריאה דומה לתושבי מודיעין "יום המיחזור החל היום מזכיר לכולנו את חשיבות השמירה על הסביבה באמצעות מחזור פסולת אלקטרונית המייצרת פגיעה וסיכונים אקולוגיים משמעותיים".

    עידוד המיחזור במגזר מתחיל כבר מגיל צעיר. גם בתי הספר של החינוך הממלכתי דתי ואף החרדי העצמאי מתקיימות פעילויות חינוכיות בנושא עידוד מיחזור והעלאת המודעות בנושאי שמירת הסביבה. הילדים לומדים על חשיבות מיחזור הפסולת האלקטרונית ומשתתפים במבצעים לאיסוף סוללות ישנות ומכשירים תקולים, והשלכתם למיכלים המוצבים במסגורות החינוכיות.



    0 תגובות