גנץ מעורר סערה: "יש מקום לבירה פלסטינית בירושלים"

    איתי גדסי No Comments on גנץ מעורר סערה: "יש מקום לבירה פלסטינית בירושלים"

    במהלך ריאיון שנתן לעיתון סעודי על זכותם של הפלסטינים בירושלים, גנץ הבהיר כי ירושלים מאוחדת אך יש בה גם מקום לבירה פלסטינית. ברקת הגיב לגנץ: "ירושלים היא בירה רק של מדינה אחת". "סמוטריץ תקף: "אין שום מקום לשום בירה אחרת, גם הרבה אחרי שבני גנץ ומפלגתו ייעלמו מהנוף הפוליטי של מדינת ישראל"

    שר הביטחון בני גנץ צילום: פלאש 90
    16:02
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on "את שונאת את החרדים?": כיצד הגיבה היועמ"שית?

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    דבריו של יו"ר כחול לבן שר הביטחון בני גנץ בראיון לעיתון הסעודי "א-שרק אל-אווסט" כי "ירושלים צריכה להישאר מאוחדת – אבל יש בה מקום לבירה פלסטינית", גורמים לסערה גדולה במערכת הפוליטית בישראל.

    יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין, אמר בתגובה לדבריו של שר הביטחון גנץ: "ירושלים היא הלב של ארץ ישראל ושל מדינת ישראל, אליה ייחלו יהודים במשך אלפיים שנות גלות".

    לוין הבהיר כי "זכינו לאחד את ירושלים כבירת ישראל לתמיד. אין שתי ירושלים ואין לאיש זכות לערער על זכותנו המלאה עליה. אין לאיש זכות לוותר על חלום הדורות שהתגשם".

    לוין הוסיף וביקר את דבריו של גנץ, "זכותנו ההיסטורית, הבלעדית והבלתי ניתנת לערעור על ירושלים תמשיך לעמוד מול כל רוח רעה. נמשיך לבנות את ירושלים".

    ראש עיריית ירושלים לשעבר, ח"כ ניר ברקת אמר בתגובה לראיון: "ירושלים היא בירה רק של מדינה אחת. בירת הנצח של העם היהודי, בירת מדינת ישראל".

    ח"כ בצלאל סמוטריץ' תקף את אמירתו של גנץ: :ירושלים תמשיך להיות בירתה המאוחדת של מדינת ישראל, ורק שלה, ולא יהיה בה מקום לשום בירה של מדינה אחרת, שממילא לא תקום, גם הרבה אחרי שבני גנץ ומפלגתו יעלמו מהנוף הפוליטי של מדינת ישראל".

    שר ירושלים ומורשת רפי פרץ אמר בתגובה לאמירה של שר הביטחון: "ירושלים המאוחדת היא בירתו הנצחית של העם היהודי. לא בירה של אף אחד אחר. ‏כאן התהלכו אבותינו וזהו כור מחצבתנו. ‏גנץ, מההכרות שלי איתך, גם אתה מאמין בזה".

     



    0 תגובות