- רדיו קול חי - -

ש"ס תתמוך בחוק הסדרת ההתיישבות הצעירה: "חובה מוסרית"

יו"ר תנועת ש"ס, אריה דרעי, הנחה את יו"ר הסיעה בכנסת, מיכאל מלכיאלי, לתמוך בהצעת החוק של בצלאל סמוטריץ' המסדירה את ההתיישבות הצעירה שתעלה ברביעי הקרוב במליאה. הצעת החוק מבקשת לתמוך בהסדרתם של עשרות ישובים צעירים ברחבי יהודה ושומרון וכוללת בין השאר טיפול בנושאים הומניטריים כמו חשמל ומים.

שר הפנים ויו"ר תנועת ש"ס, אריה דרעי אמר לקראת ההצבעה: "חובתנו המוסרית לתמוך בהסדרתם של הישובים הצעירים ביהודה ושומרון. התושבים שגרים שם הם חלוצים ואידואולוגים המיישבים את הארץ בתנאים לא תנאים. אמרתי זאת בעבר ואחזור על זה, בחלון ההזדמנויות שנוצר צריך לעשות הכל כדי לקדם את הסדרת המים והחשמל ליישובים אלה".

יו"ר סיעת ש"ס בכנסת, ח"כ מיכאל מלכיאלי אמר: "יש לנו מחויבות לדאוג למתיישבים שנמצאים שם בשליחות של כולנו. אנו רוצים שהיישובים יוסדרו במהירות האפשרית על מנת להביא לרווחתם של המתיישבים".

שר ההתיישבות צחי הנגבי קרא לכלל חברי הליכוד להצביע בעד בחוק: "אני קורא לראש הממשלה, לשרי הליכוד ולכל חברי הכנסת להתייצב מחר כאיש אחד לתמיכה בחוק המסדיר את מרקם החיים בהתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון. בני גנץ סיכל השבוע את החלטת הממשלה בנושא, ועכשיו הכנסת יכולה ״לסכל את הסיכול".

עוד הוסיף הנגבי, "ממשלות ישראל לדורותיהם שלחו אלפי חלוצים להתיישב ביהודה ושומרון ללא הסדרת תשתיות בסיסיות, חשמל, מים, ביוב ומרכיבי ביטחון. המתיישבים נענו באהבה, בתחושת שליחות, במלוא המחוייבות. גם לנו כנבחרי הליכוד יש מחוייבות: להיות לצידם ברגע האמת".