מפקד ההגנה האווירית: "גם אם ישוגרו טילי שיוט ורקטות נדע להתמודד איתם"

    קובי פינקלר No Comments on מפקד ההגנה האווירית: "גם אם ישוגרו טילי שיוט ורקטות נדע להתמודד איתם"

    מפקד מערך ההגנה האויריית בראיון מיוחד ל"קול חי" לאחר הצלחת הניסוי הראשון מסוגו בעולם, בהפעלת מספר מערכות יירוט בו זמנית כנגד מספר איומים אווירים, כדוגמת טילי שיוט, טילים וכטבמי"ם. תא"ל רן כוכב אומר על ההישג: "להצלחה שלנו אין אח וריע בעולם"

    צילום: אגף דוברות והסברה משרד הביטחון
    16:24
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on תעלומה: מי פרץ לדף הבית של להיטי אברהם פריד?

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שעות אחדות אחרי סיום סדרת הניסויים פורצת הדרך והראשונה בעולם, במהלכם הופעלו  מספר מערכות יירוט טילים מהמתקדמות בעולם, "קלע דוד" ו"כיפת ברזל" שהופעלו בו זמנית כנגד טילים וטילי שיוט ואיומים אוויריים והשמידו את כולם. מפקד ההגנה האווירית בריאיון ל"קול חי", זוקף תא"ל רן כוכב (רנכו) את ההצלחה ללוחמי ההגנה האוירית.

    "כולם מדברים על המערכות אבל צריך לזכור שבסופו של דבר קצינה בת 22 נוי פייגנבוים היא זו שהצליחה לפגוע במטרה ולהשמיד אותה", אומר תא"ל כוכב ומוסיף, "נכון שהיו אמצעים רבים, מכ"מים מסוגים שונים ואמצעים רבים, אבל את ההחלטה איזה כלי להפעיל, נתנה הלוחמת וזהו הכח האמיתי".

    בראיון מיוחד מספר לנו תא"ל רנכו שהיכולות של היום שונות בתכלית ממה שהיה עד לא מכבר" אנחנו יכולים במערכת אחת מסוכרנת לכל סוגי המיירטים להחליט, מתי לירות, באיזה כלי להשתמש (כיפת ברזל, קלע דוד או חץ) ולהשמיד את המטרות. אין לזה אח וריע בעולם" מבהיר מפקד מערך ההגנה האווירית.

    כוכב מביא לדוגמא מתקפה אפשרית על ישראל ומבהיר כי "גם אם ישוגרו לכיוון ישראל מספר טילים בהם טילי שיוט יוקרתיים מחד ורקטות מסוג פשוט מאידך, אנחנו יודעים להתמודד איתם בצורה הטובה ביותר" מסכם תא"ל כוכב את העוצמה הישראלית של מערך ההגנה האווירית שנוסתה היום בהצלחה רבה.

     



    0 תגובות