משלחת ממדינה מוסלמית שאין עמה קשרים ביקרה בת"א

    שלמה ריזל No Comments on משלחת ממדינה מוסלמית שאין עמה קשרים ביקרה בת"א

    אחרי מרוקו, סודאן, איחוד האמירויות ובחריין – התחממות ביחסים מול מדינה מוסלמית נוספת שפרטיה אסורים בפרסום מטעמים ביטחוניים ומדיניים | בראש המשלחת שביקרה בישראל בחודש שעבר עמד יועץ בכיר של מנהיג המדינה | על הפרק: נרמול היחסים בין המדינות

    טקס החתימה על הסכם השלום עם איחוד האמירויות ובחריין צילום: אבי אוחיון / GPO
    16:30
    25.04.24
    איתי גדסי No Comments on ירושלים: אלפי בני ישיבות מעדת תימן התכנסו לשמחת חג

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    גורמים בכירים ממדינה מוסלמית גדולה באסיה שלישראל אין עמה קשרים דיפלומטים הגיעו לפני כשבועיים לתל אביב ונועדו עם נציגים ישראלים. בראש המשלחת עמד יועצו הבכיר של מנהיג אותה מדינה. כך פורסם היום (שלישי) לראשונה ב'ישראל היום'.

    הרקע לביקור הוא האפשרות לנרמול היחסים בין המדינות, כפי שקרה עם מדינות נוספות בחודשים האחרונים. בשלב זה חל איסור מטעמים ביטחוניים ומדיניים לפרסם את שמה של המדינה ואת פרטיהם של הנציגים שביקרו בארץ.

    השיחות מול המדינה המוסלמית הן חלק מרצף של מדינות ערביות ומוסלמיות שהחלו בחודשים האחרונים לכונן קשרים עם ישראל. הראשונות היו איחוד האמירויות ובחריין שחתמו על הסכם נורמליזציה – "הסכמי אברהם" – עם ישראל בטקס בבית הלבן בחודש ספטמבר. לאחר מכן הגיע הסכם השלום בין ישראל לבין סודאן.

    כזכור: בשבוע שעבר הכריזו ישראל ומרוקו על נרמול היחסים הדיפלומטיים ביניהן ובקרוב אמורים להיחתם הסכמים לשיתופי פעולה בין המדינות. בחודש שעבר נחשף כי ראש הממשלה נתניהו יצא לביקור בסעודיה ונועד שם עם יורש העצר והאיש החזק בממלכה מוחמד בן סלמן. בשלב זה טרם החליטו בריאד על כינון יחסים מלאים מול ישראל אך ישנה הפשרה ביחסים כמו מתן ההיתר למטוסים של חברות ישראליות לטוס מעל המדינה בדרכן מזרחה.

    כעת נותר לראות האם בחודש הקרוב, הצפוי להיות החודש האחרון של הנשיא טראמפ בבית הלבן, יחליטו עוד מדינות לכונן יחסים רשמיים עם מדינת ישראל, וייפתחו עידן חדש במזרח התיכון.



    0 תגובות