משלחת מהאמירויות ומבחריין השתתפה בהדלקת נרות חנוכה בכותל

    אבי יעקב No Comments on משלחת מהאמירויות ומבחריין השתתפה בהדלקת נרות חנוכה בכותל

    משלחת מהאמירויות ומבחריין השתתפה בטקס הדלקת נר חמישי של חנוכה מרחבת הכותל המערבי

    צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הערב (שני) התקיימה הדלקת נר חמישי של חנוכה מרחבת הכותל המערבי בצל הקורונה בהשתתפות: הרה"ג שלמה משה עמאר הראשון לציון ורבה של ירושלים, הרה"ג שמואל רבינוביץ רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים, מר יולי אדלשטיין שר הבריאות, מנכ"ל הקרן למורשת הכותל המערבי מרדכי (סולי) אליאב, הרב אליעזר ראוכברגר ממלא מקום ראש העיר ירושלים, ראש המנהל האזרחי הנכנס פארס עתיללה, ערן קורצר סגן מפקד חטיבת הצנחנים, אלי כהן יו"ר עמותת חטיבה 55, יוסף חגואל מוותיקי הלוחמים ביחידה ממשחררי ירושלים ומשפחת רונן, משפחתו של יורם רונן שובק ומשלחת מהאמירויות ומבחריין.

    הרה"ג שלמה משה עמאר הראשון לציון ורבה של ירושלים: "ההדלקה הזאת מאחדת את כל עם ישראל. תסתכלו טוב על הלהבות, למרות כל גווניה וצבעיה- אחת היא. אחת שעולה ומאירה ומדליקה מאליה. אנחנו עם ישראל בנויים שבטים, שבטים ועדות שונות וזו תפארתנו. לא ניתן להפריד ביננו אפילו כחוט השערה. מותר לנו לחלוק זה על זה ולחשוב מחשבות שונות זה מזה וגם לעשות פעולות מגוונות ואחרות, אבל להישאר אחים. אחים שלא התפרדו ולא יתפרדו לעולם".

    הרה"ג שמואל רבינוביץ רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים: "הערב אנחנו נרגשים במיוחד לארח אתכם כאן – נציגי מערכת הבריאות הישראלית. רבותינו לימדו אותנו שיש סוגים רבים ושונים של גבורה. גבורת המכבים הצבאית, גבורת תלמידי החכמים ששימרו את התורה בסתר, גבורת האמהות והבנות…  אנחנו זכינו לראות במו עינינו את גבורתכם. גבורת חדרי המיון והמחלקות. גבורת המשמרות הארוכות והדאגה האינסופית. אתם הנמצאים בחזית המאבק מלמדים אותנו בכל יום ויום מהי גבורה. מהם תעצומות נפש. בשם עם ישראל כולו אני מבקש להודות לכם, לברך אתכם ולשלוח לכם כוחות. מעט מן האור דוחה הרבה מן החושך. והאור שלכם – אור של שליחות, אור של אהבת ישראל, אור של מסירות נפש – מאיר את כולנו. מי האמין שהשלום יבוא לביתנו בצורה כה מפוארת זה נס חנוכה לראות איתנו משלחת מהאמירויות ומבחריין שמשתתפים בטקס הדלקת נר חנוכה".

    צילום: הקרן למורשת הכותל המערביהכותל המערבי

    שר הבריאות, יולי אדלשטיין: "לא אותי זיכו להדליק את נר חמישי של חנוכה, לצידי עמדו באותו רגע עשרות אלפי אנשים שלא נוהגים להצטלם ובשנה האחרונה לא היה להם רגע אחד- אני מתכוון לרופאים לרופאות, לאחים לאחיות, לכוחות העזר, כל אלה שנלחמים ימים כלילות בנגיף הקורונה. "כמו בימים ההם גם בזמן הזה" לא הסתמכנו רק על הנס, רבים עבדו לילות כימים במלוא מובן המילה על מנת לקרב את הנס הזה. מכאן אני רוצה לומר להם גם בשמכם לומר להם תודה. הם האמינו שאפשר להציל את עם ישראל מהמגיפה והם גם בעזרת ה' הצליחו. אנחנו מקווים כי מהאורות האלה של חנוכה יצא אור אחד גדול לעם ישראל. נשלח מכאן ברכה לכל החולים בקורונה, לחברי דוד בן מרגלית- ח"כ דוד ביתאן שיחזור במהרה בימינו לפועלו ולכל עם ישראל".

    הרב אליעזר ראוכברגר ממלא מקום ראש העיר ירושלים: "הם תכננו לעקור את התורה מעם ישראל, ולכן ההפך זה מסירות נפש למען התורה. חג החנוכה והדלקת נר חנוכה היא המשכה של המסורת. עם ישראל לא יכול להתקיים לא בארץ ישראל וללא בעולם ולא פה בעיר הקודם ללא המשך המסורת. אנו בעירית ירושלים עושים כל שביכולתנו להפיץ את אור המסור, "הנרות הללו שאנו מדליקים על הניסים ועל הנפלאות" שירושלים תהיה אור ומופת לכל עם ישראל."
    ערן קורצר סגן מפקד חטיבת הצנחנים: "בשם חטיבה 55 משחררי ירושלים, צנחנים בכלל ולוחמי צה"ל- חג שמח לכולם, ברכות טובות ותודה על המעמד המכובד הזה".

    אבשלום חביב, עמותת חטיבה 55 (על שם אבשלום חביב איש האצל עולה הגרדום מכלא עכו): "חטיבה 55 הוקמה בשלהי 1966. מפקדה הראשון היה מוטה גור והוא אף פיקד על החטיבה במלחמת ששת הימים בקרבות על שחרור העיר העתיקה בירושלים. התכנסנו כאן הערב למרות ועל אף הקורונה, חיילים ומפקדי חטיבת הצנחנים 55 משחררי ירושלים צולחי התעלה ומטפסי השקיף, להדלקת נר חמישי של חנוכה בכותל המערבי סמוך למקום בו הונף דגל הלאום בשוך הקרבות ב67".



    0 תגובות