הסדרת ההתיישבות הצעירה תעלה להצבעה: "במקום שאין ממשלה תהיה כנסת"

    איתי גדסי No Comments on הסדרת ההתיישבות הצעירה תעלה להצבעה: "במקום שאין ממשלה תהיה כנסת"
    צילום: פלאש90
    14:34
    24.04.24
    נתי קאליש No Comments on שמחה מעורבת בעצב: הברית תתקיים לאחר הלוויה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שדולת ארת ישראל בראשות חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ' וחיים כץ יעלו להצבעה ברביעי את הצעת החוק להסדרת ההתיישבות בצעירה ביהודה ושומרון. ההחלטה לקדם את החוק באה לאחר העיכוב בהחלטת הממשלה על הסדרת ההתיישבות הצעירה, חרף העובדה כי ההצעה מוכנה ונתמכת ע"י המנהל האזרחי והייעוץ המשפטי.

    העיכוב נובע בשל מחלוקות פוליטיות בין ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון וראש הממשלה החליפי גנץ. בתחילה טענה השרה ינקלביץ' כי השר גנץ תומך בהסדרה, אך בכחול לבן נשמעו קולות אחרים שהצנגדו לחוק. גנץ השמיע אמירת ביניים לא ברורה האם יתמוך בחוק ההסדרה.

    על פי הצעת החוק בהתאם להנחיות צוות המשימה הייעודי שהוקם בהחלטת הקבינט, ישלימו הרשויות האמונות על התכנון ביהודה והשומרון את הליכי ההסדרה של השכונות והיישובים שהם בבעלות המדינה, ושבהם דרושה הסדרה. בתקופת ההסדרה, יזכו התושבים הגרים במקומות אלה לכל השירותים המוניציפליים להם זכאי כל אזרח, לרבות חיבור לתשתיות מים וחשמל.

    בנוסף מוצע כי משרדי הממשלה יראו בשכונות וביישובים אלה כמוכרים לכל דבר ועניין, לרבות לעניין תקציבים, סיוע בתשתיות ובהקמת מבני חינוך ומבני ציבור הנדרשים לצורך החיים התקינים של תושביהם.

    יושבי ראש שדולת א"י בכנסת חיים כץ ובצלאל סמוטריץ׳ אמרו: "לא נמתין יותר. החלטת הממשלה להסדרת ההתיישבות הצעירה ביו"ש מוכנה.  הושגה הסכמה מלאה בין שר ההתיישבות מהליכוד ובין השר לעניינים אזרחיים מכחולבן לגבי נחיצותה, ולגבי מרכיביה.
    יש קונצנזוס רחב בציבור ובכנסת על נחיצותה".

    עוד הבהירו כי "אין שום הצדקה לשום עיכוב נוסף, באספקת תנאי חיים מינימליים ל 25 אלף אזרחים נאמנים, שכבר לפני עשור הובטח להם שישוביהם יוסדרו".

    לסיום אמרו כי "במקום שאין ממשלה – תהיה כנסת. אנו נעלה את חוק מרקם חיים של השדולה להצבעה במליאת הכנסת ביום רביעי הקרוב, ומצפים מכל תומכי ההסדרה להצביע בעדה".



    0 תגובות