שגריר ארה"ב בישראל בכותל: "הלב של ירושלים זה הלב של ארה"ב"

    איתי גדסי No Comments on שגריר ארה"ב בישראל בכותל: "הלב של ירושלים זה הלב של ארה"ב"

    משלחת אמריקנית בראשות היועץ לביטחון לאומי האמריקני השתתפו בהדלקת נרות חנוכה מיוחדת במנהרות הכותל. שגריר ארה"ב בישראל אמר במעמד: "כולם היו פה- נשיא ארה"ב, סגן הנשיא, חצי מהקבינט שלנו. אנחנו אוהבים את ירושלים, וגם אם לא אומרים זאת תמיד, רואים זאת במעשינו"

    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הערב (ראשון) התקיים טקס הדלקת נרות חגיגי ומיוחד במנהרות הכותל המערבי, הרב יצחק גרוסמן,  רב הכותל הרב שמואל רבינוביץ', שגריר ארה"ב בישראל והיועצים לביטחון הלאומי האמריקני והישראלי, התקבלו לסיור בחפירות החדשות במנהרות הכותל המערבי בהם נחשפו לעברה המפואר של ירושלים ולקשר העמוק של העם היהודי אל בירתו.

    רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרה"ג שמואל רבינוביץ אמר לחברי המשלחת: "אני מבקש לנצל את ההזדמנות הזאת כדי להודות לכם ולנשיא ארה"ב מר דונאלד טראמפ שאתם מייצגים בשם כל עם ישראל, על האור הגדול שהבאתם לארץ הזאת ולעולם כולו בארבע השנים האחרונות".

    מנהל המועצה לביטחון לאומי של ארה"ב רוברט הובריאן, התרגש מהמעמד וציין: "הייתי פה מספר פעמים בתפקידיי השונים, אך בכל פעם שבאים לפה מרגישים אוירה מיוחדת מאוד. עבור משפחתנו ירושלים הא מקום משמעותי, ולהיות פה בחנוכה ובזמן שיש פה שלום עם מרוקו, בחריין והאמירויות, מי היה מאמין שזה יקרה בימינו".

    "ברכה שלוחה מהנשיא טראמפ ומשפחתו וסגן הנשיא פנס ומשפחתו לידידינו פה בישראל. בשנה הבאה, כשנחגוג את ליל הסדר בפסח ונגיד "לשנה הבאה בירושלים" נחשוב על ירושלים ועל הנקודה המיוחדת הזאת במנהרות הכותל המערבי" אמר הובראין.

    שגריר ארה"ב בישראל מר דיויד פרידמן, בירך ואמר במעמד: "זו לא הפעם הראשונה שאני פה וגם לא השנייה, אך ההגעה לפה לעולם לא מתיישנת. כולם היו פה- נשיא ארה"ב, סגן הנשיא, חצי מהקבינט שלנו. אנחנו אוהבים את ירושלים, וגם אם לא אומרים זאת תמיד, רואים זאת במעשינו".

    עוד הוסיף השגריר, "זו לא רק ההכרה והעברת השגרירות, ברגע שיש לאחד מאיתנו זמן פנוי, אנחנו מגיעים לירושלים. אתם תראו עליה של עוד ועוד אנשים שמגיעים. הלב של ירושלים זה הלב של ארה"ב, אנחנו יחד בזה. אלו אותם ערכים. אנו אחים ואחיות ונמשיך לבוא לפה כל עוד תמשיכו לארח אותנו בשמחה".

    בהדלקה השתתפו: רבה של מגדל העמק הרה"ג יצחק דוד גרוסמן, רב הכותל הרב שמואל רבינוביץ, מנכ"ל הקרן למורשת הכותל המערבי מרדכי (סולי) אליאב, שגריר ארה"ב בישראל מר דיויד פרידמן עם היועצים לביטחון לאומי של ארה"ב- מנהל המועצה לביטחון לאומי של ארה"ב השגריר רוברט אובריין, עוזר לנשיא ארה"ב מר רוברט גרינווי, עוזר לנשיא ארה"ב האלוף גנרל מיגואל קוריאה, ראש המל"ל מר מאיר בן שבת.



    0 תגובות