קופו"ח יחלו בבדיקות סרולוגיות: המחלימים יהיו פטורים מבידוד

    איתי גדסי No Comments on קופו"ח יחלו בבדיקות סרולוגיות: המחלימים יהיו פטורים מבידוד

    בחלק מקופות החולים כבר החלו בפועל במבצע הבדיקות הנרחב, וההערכה היא כי עד לסוף שבוע הבא כל הקופות ישלימו את ההיערכות

    צילום: פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מתווה המחלימים שיזם יו"ר ועדת חוקה חה"כ יעקב אשר מתחיל לעבור להילוך מעשי. לאחר שבשבוע שעבר הצהירו ראה"מ בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין כי הם תומכים בחלוקת דרכון ירוק למתחסנים, מחלימים וסרולוגים, התהליך מותנע וקופות החולים יחלו לבצע את הבדיקות הסרולוגיות בהיקפים נרחבים.

    על פי הנחיית משרד הבריאות מי שיוכל להיבדק בשלב ראשון של המבצע הסרולוגי הם בני משפחה של חולה מאומת שחלה לאחר התאריך 01/07/2020 למניינם ונשלל בבדיקת PCR או של נדגם וחלפו יותר מ-30 יום מהבדיקה החיובית של בן הבית המאומת.

    כמו כן, אוכלוסיית 'מגן אבות' ומי שהופנו על ידי רופא מומחה למחלות זיהומיות, לדוגמה מחלים תסמיני לאחר בדיקת PCR חיובית, במקרה של חשד קליני לתחלואה חוזרת.

    בחלק מקופות החולים כבר החלו בפועל במבצע הבדיקות הנרחב, וההערכה היא כי עד לסוף שבוע הבא כל הקופות ישלימו את ההיערכות אף הן.

    כך יתבצע ההליך: אוכלוסיית היעד מאותרת עצמאית על ידי הקופה, יקבלו זימון לבדיקה שתיערך במעבדות קופות החולים, כאשר התשובה "חיובי" תגדיר את האדם כמחלים לפי סרולוגיה.

    בשלב ראשון, בעלי הנוגדנים יוכרו כמחלימים לעניין פטור מבידוד לאחר מגע עם חולה מאומת או בעת חזרה מחו"ל, כאשר בהמשך מקווים במשרד הבריאות להרחיב את ההחרגות וההקלות לתחומים נוספים בהתאם להערכות מצב שייקבעו על ידי מומחי הבריאות.

    הערכות משרד הבריאות הן כי ישנן במדינת ישראל מאות אלפים רבים של בעלי נוגדנים שחלו והחלימו מבלי ידיעתם, כעת המשימה היא לאתרם במהירות, למפות אותם לצורך מתן הקלות שונות, ובהמשך יוכלו להשתמש במאגרי המידע הללו גם עבור שקלול נכון של תיעדוף מתן החיסונים, כך שהם יינתנו קודם כל לאלה שאין בדמם נוגדנים וזקוקים יותר לחיסון.

    יו"ר ועדת חוקה יעקב אשר אמר בתגובה: "מזה כחודשיים וחצי שאני מקדם מול משרד הבריאות את החרגת מחלימים וסרולוגיים ממגבלות קורונה, מאז נוספו עוד מאות אלפים שעומדים בקריטריונים הללו. אני שמח שראה"מ ושר הבריאות החליטו לאמץ את היוזמה הזו לצד הקלות שיינתנו לעידוד ההתחסנות".

    עוד אמר כי "יש לקדם פתרון זיהוי למחלימים וסרולוגים שאינם מחזיקים במכשיר נייד חכם, ניתן לשקול אופציה של כרטיס מגנטי או הזדהות קולית באמצעות הטלפון, דבר שמקובל כיום כאמצעי זיהוי בבנקים ועוד".

     



    0 תגובות