בג"ץ: על הממשלה למנות מנכ"ל למשרד המשפטים עד סוף החודש

    ישראל רובין No Comments on בג"ץ: על הממשלה למנות מנכ"ל למשרד המשפטים עד סוף החודש

    לנוכח עמדת היועמ"ש שתמך בעמדת העותרים: בג"ץ נתן צו מוחלט המורה לממשלה לפעול לאישור מינויו של עו"ד שמעון בראון למנכ"ל משרד המשפטים עד לסוף החודש

    בית המשפט העליון צילום: Lior Mizrahi/FLASH90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בג"ץ פסק הערב (חמישי), כי על הממשלה לפעול להבאת מועמדותו של עו"ד שמעון בראון לתפקיד מנכ"ל משרד המשפטים, לאישור הממשלה 'במהירות הראויה', ולא יאוחר מסוף החודש הלועזי הנוכחי.

    גם הפעם, בדומה לפסיקה בעניין מינוי מפכ"ל, לנוכח עמדת היועץ המשפטי לממשלה, שתמך בעמדת העותרים, הדיון התקיים כאילו כבר ניתן צו על תנאי (הוראה למשיבים להתייצב ולהשיב לעתירה), וכל שנותר הוא לקבוע האם ליתן צו מוחלט, המורה לממשלה לפעול כאמור לעיל. גם פה, עמדת היועמ"ש בעד מתן צו שכזה סללה את הדרך לפסיקה.

    בפתח הדיון כאמור, הודיע היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, כי לטעמו ניתן וצריך לעשות את הצו על תנאי למוחלט.

    בפסק הדין נכתב "חלפו שנה ו-3 חודשים מאז תמה כהונתה של מנכ"לית משרד המשפטים, ועד עתה לא מונה מנכ"ל של קבע למשרד. הליכי בדיקת המינוי של עו"ד בראון הושלמו כבר בחודש אוגוסט 2020 לאחר שוועדת המינויים אישרה את מועמדותו לתפקיד מנכ"ל משרד המשפטים, כך שההצעה להביא ולאשר את מינויו בהחלטת הממשלה בשלה זה מכבר".

    השופטים ציינו "לא נעלמה מעינינו עמדת ראש הממשלה שהובאה כלשונה במסגרת תגובת היועץ המשפטי לממשלה, אלא שמקובלת עלינו עמדתו של היועץ המשפטי לממשלה כי הסכמות או מחלוקות קואליציוניות אינן יכולות לגבור על חובת הממשלה והגורמים המוסמכים לפעול לאיוש משרות בכירות במינויי קבע".

    "לנוכח עמדת היועץ המשפטי לממשלה על נימוקיה; ובהינתן האמור בסעיף (ג) לצו על תנאי שהוצא ביום 17.11.2020 על ידי בית משפט זה – ניתן בזאת צו מוחלט המורה למשיבים לפעול להביא לאישור הממשלה את הצעת שר המשפטים למנות את המשיב 7 כמנכ"ל המשרד, וכל זאת במהירות הראויה ובהתאם לתקנון הממשלה", נכתב בפסד הדין.

    עוד ציינו השופטים: "רשמנו לפנינו כי בהתאם לעמדת היועץ המשפטי לממשלה, הדבר יכול להיעשות כבר בישיבת הממשלה הקבועה ליום 20.12.2020, ובכל מקרה יש להביא את המינוי לאישור הממשלה לא יאוחר מסוף חודש דצמבר 2020".



    0 תגובות