משרד התקשורת: תוך 5 שנים לא יהיו תדרים לניידים כשרים

    איתי גדסי No Comments on משרד התקשורת: תוך 5 שנים לא יהיו תדרים לניידים כשרים

    במשרד התקשורת פרסמו את המתווה להוצאת הרשתות הסלולאריות דור 2 ו-3, התומכות בטכנולוגיות ישנות והעברת ישראל לרשתות דור 4 ו5. בנוסף ייאסר ייבוא של פלאפונים ישנים

    יועז הנדל צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לקראת כניסת רשת דור 5 לפעילות בישראל, בכוונת משרד התקשורת לסגור את רשתות דור 2 ו-3 לתקשורת ישנה ואף לאסור על ייבוא מכשירים התומכים בטכנולוגייה הישנה לשיווק בארץ, בכדי להעביר את ישראל לשימוש רק בטכנולוגיות המתקדמות ביותר.

    הדבר יביא לפגיעה ואף לסגירת הקומה הכשרה בישראל, העובדים על רשתות דור 2 ו 3 בלבד. בנוסף האיסור על יביא לפגיעה חסרת תקדים בציבור החרדי ובאזרחים המבקשים לא להיות צרכן של תקשורת מתקדמת.

    במשרד התקשורת מפרסמים היום (חמישי) כי יחל תהליך של הסרת הטכנולוגייה הישנה במסגרת שימוע, קביעת מתווה לסגירת טכנולוגיות ישנות ברשתות הסלולר בהליך מדורג שיימשך חמש שנים עד ל -31.12.2025.

    רק לאחרונה נפגשו ראשי יהדות התורה עם שר התקשורת הנדל והבהירו לו, כי לא יסכימו להתערבות המשרד בקומה הכשרה.

    במשרד התקשורת אומרים כי החליטו לבחון קביעת מתווה לסגירת רשתות דור 2 ודור 3. מהלך זהה לזה מבוצע כבר מספר שנים על ידי מפעילי הסלולר במדינות רבות בעולם. המתווה המוצע גובש לאחר שהגורמים המקצועיים במשרד בחנו מספר חלופות.

    שלבי המתווה המוצע בשימוע:

    שלב א' – איסור ייבוא מסחרי של מכשירים סלולריים התומכים בטכנולוגיות ישנות בלבד.

    ןשלב ב'–הפסקת חיבורם לרשת (אקטיבציה) של מכשירים סלולריים התומכים בטכנולוגיות ישנות בלבד.

    שלב ג' – סגירת רשתות דור 2 ודור 3.

    המתווה המפורט בשימוע, מתייחס להיערכות הנדרשת מכל הגורמים בשרשרת הערך תוך יידוע הציבור, על מנת לאפשר הערכות מתאימה.

    צעד זה מצטרף לצעדים הנוספים שהמשרד מוביל במטרה לאפשר קפיצת מדרגה טכנולוגית ועל מנת לשפר את  איכות השירותים  הסלולרים המסופקים לצרכן הפרטי ולתעשייה.

    ביניהם: הקצאת תדרים במסגרת מכרז דור 5 אשר יאפשרו את הגדלת שיעור הכיסוי והרחבת הקיבולת בטכנולוגיות מתקדמות; ומתן תמריצים לחברות לרבות הסדר ההפחתה באגרות אשר יסב שיעור ניכר משירותי השיחה בטכנולוגיות הישנות לשיחות בטכנולוגיות החדשות.



    0 תגובות