בכירי המדינה בירכו את ארגון קמא טק ומשתתפי ההאקתון החרדי בהשתתפות 300 מתכנתים ויזמי היי-טק חרדים

    עפר גדנקן No Comments on בכירי המדינה בירכו את ארגון קמא טק ומשתתפי ההאקתון החרדי בהשתתפות 300 מתכנתים ויזמי היי-טק חרדים

    במשך 24 שעות ישבו 300 מתכנתים ויזמי היי-טק חרדים בניסיון למצוא פתרונות חדשניים לאתגרים שמציבה הקורונה # נשיא המדינה ראובן ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבריאות יולי אדלשטיין ויו"ר הכנסת יריב לוין שיגרו את ברכותיהם למעמד הפתיחה שהתקיים בנוכחתם של ראש העיר ב"ב הרב אברהם רובינשטיין ושר המדע יזהר שי # במהלך ההאקתון הגיעו חברי הכנסת הרב יעקב אשר והרב אוריאל בוסו וראש הרשות הממשלתית הכלכלית חרדית רועי אסף וראו מקרוב את עבודתם של המתכנתים והיזמים # במקום הראשון זכה יזם ההיי-טק ר' נטע מרום שפיתח מערכת שסורקת במהירות מיליארדי נתונים של בדיקות ותחלואה וע"פ זה יוצרת תמונה של התפרצות חדשה

    16:24
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on תעלומה: מי פרץ לדף הבית של להיטי אברהם פריד?

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אירוע רב רושם וייחודי התקיים בימים רביעי וחמישי האחרונים במתחם אמפרסנד בבני ברק: כ-300 מתכנתים ויזמי היי-טק חרדים השתתפו בהאקתון:  תחרות מאתגרת במיוחד למציאת פתרונות לאתגרים שהוצבו בפניהם בתחום הקורונה.

    ההאקתון התקיים ע"י קמא-טק בשיתוף עיריית בני ברק ומרכז הכוון, חברות טכנולוגיה מובילות – גוגל, פועלים הייטק וקרן ההון סיכון פיטנגו ובשיתוף גורמי רפואה מובילים, בית החולים שיבא וקופת חולים מכבי. מאות הנרשמים להאקתון בשבועות ובימים שלפני תחילת התחרות עוררו ציפה רבה בקרב עולם ההיי-טק.

    בהאקתון (שילוב של "האקינג" ו"מרתון") השתתפו 27 קבוצות של מתכנתים ויזמי היי-טק חרדים, כאשר כל הקבוצות יחד מנו 300 מתכנתים, חלקם נכחו במתחם האמפרסנד וחלקם השתתפו מרחוק באמצעות ה'זום', בהתאם להנחיות 'התו הסגול'. הקבוצות פיתחו מוצרים כאשר המטרה היא למצוא פתרון לאתגר המוצב בפניהם בפרק זמן מוגבל שהוגדר מראש.

    לאירוע הפתיחה שיגרו נשיא המדינה, ראש הממשלה, שר הבריאות ויו"ר הכנסת את ברכותיהם.

    נשיא המדינה ראובן ריבלין שלח מכתב מיוחד למשתתפים החרדים: "מאחל לכם בהצלחה במרתון היום אותו מובילים 'קמא טק' שפועלים שנים לשילוב הציבור החרדי בענף התעסוקה וההייטק".

    רה"מ בנימין נתניהו שיגר ברכה מצולמת לראשי קמא טק ולהייטקיסטים החרדים ואמר: "אני רוצה לברך אתכם על היוזמה לשלב חרדים בטכנולוגיה. זה הדבר הכי מתבקש. אני מאד שמח שהציבור היקר הזה משתלב. כל הכבוד לכם".

    שר הבריאות יולי אדלשטיין בסרטון מיוחד בירך את משתתפי ההאקתון: "אני מברך אתכם על היוזמה החשובה. נגיף הקורונה פגע גם בחברה החרדית, לכן סמלי שאנשים מוכשרים כמוכם מחפשים גם פתרונות. מבטיח שנהיה קשובים להצעות שלכם".

    יו"ר הכנסת יריב לוין בירך: "זו עוד עדות לתרומה האדירה של הציבור החרדי למדינת ישראל. העשייה של רבים מבני הציבור החרדי בתחום הטכנולוגי תורמת המון".

    אירוע ההזנקה התקיים במעמד ראש עיריית בני ברק הרב אברהם רובינשטיין שבירך את המשתתפים וציין את התרומה האדירה של משתתפי ההאקתון למציאת פתרונות טכנולוגיים לאתגרים הניצבים בפניהם.

    שר המדע יזהר שי, שהגיע להזניק את התחרות לדרך, בירך את המשתתפים על ההשתלבות של יזמי ההי-טק החרדים בתעשיית היי טק ולאחמ"כ ישב והאזין לעשרות מהמתכנתים על הפתרון אותו הם מנסים למצוא, כל אחד בהתאם לאתגר שהוצב בפניו.

    במהלך ההאקתון הגיעו לסייר ח"כ הרב יעקב אשר יו"ר ועדת חוקה של הכנסת שהביע התפעלות מהיוזמה של קמא-טק ומההירתמות של טובי המוחות בציבור החרדי בסיוע למציאת פתרונות חדשניים לאתגרים השונים שנוצרו בעקבות משבר הקורונה. במהלך ביקורו במקום, בחן ח"כ הרב יעקב אשר פתרון טכנולוגי לטובת 'התו הסגול' כאשר הפתרון שהוצע – מערכת טכנולוגית שבודקת אם האדם הניצב מול המערכת עוטה מסכה, בודקת את חום גופו, ומסתנכרנת עם נתוני משרד הבריאות ומוודאת שהאדם הניצב מולה אינו חייב בבידוד. במקביל המערכת בודקת את מספר האנשים הנמצאים בתוך החנות או המתחם ובהתאם ליכולת הקיבולת המותרת, הדלת נפתחת ללא התערבות של גורם אנושי.

    גם ח"כ הרב אוריאל בוסו הגיע לסיור מיוחד במקום, בירך על המיזם שמביא איתו בשורה גם ברמת שילוב הציבור החרדי בענף ההי-טק וגם במתן פתרונות יצירתיים נוכח משבר הקורונה. ח"כ הרב בוסו בירך את ראשי 'קמא-טק' על המיזם המבורך ואיחל הצלחה לכל המשתתפים.

    גם רועי אסף – ראש הרשות הממשלתית הכלכלית חרדית, הגיע לביקור מיוחד במהלך ההאקתון והתפעל נוכח האתגרים ופתרונות היצירתיים של המתכנתים והיזמים החרדים. הוא בירך את ראשי 'קמא-טק' על המיזם המבורך ואיחל שהמקום הזה יתפתח עוד ועוד לטובת שילוב הציבור החרדי בתעשיית היי-טק ולטובת הענף כולו.

    לאחר 24 שעות של עבודה מאומצת, התקיים חצי הגמר בהשתתפות 15 שופטים, נציגים בכירים מתעשיית ההון סיכון. לאחר שמיעת כל הקבוצות, הצביעו השופטים על הקבוצות שעלו לגמר.

    השופטים בגמר היו מנכ"ל גוגל ישראל פרופסור יוסי מטיאס, נחמיה (חמי) פרס מייסד קרן ההון סיכון פיטנגו, שי-לי שפיגלמן מנכ"לית משרד המדע, בת שבע משה מנהלת פועלים הייטק וטוני כהן – מנהלת השיווק של קופ"ח מכבי .

    בין הפרויקטים שנעשו בהאקתון והוצגו בפני השופטים: אפליקציה לאיתור מנייני רחוב, בשל בתי הכנסת הסגורים, סטיק לבדיקת קורונה מהירה בשיתוף עם בי"ח שיבא, הטעמת תעודת מחלים על גבי  כרטיס קופת החולים שזכה במקום השני.

    הזוכה במקום הראשון, ר' נטע מרום, היה בעברו מבכירי בנק הפועלים וכיום יזם הייטק שנלחם בפשיעה פיננסית באמצעות למידת מכונה שבונה דפוסי פשיעה פיננסית. במסגרת ההאקתון, פיתח נטע מערכת שלומדת מיליארדי נתונים של בדיקות ותחלואה, ולפי זה יוצרת תמונה של התפרצות חדשה. השופטים הביעו את הערכתם לכך שמרום לקח את העקרונות מהתחום הכלכלי והטמיע אותם בתוך מערכת לפתרון אתגר בתחום הבריאותי.

    משה פרידמן, מנכ"ל קמא טק בסיומו של ההאקתון: "הצבנו רף גבוה לקראת השנים הבאות. אני שמח על ההצלחה האדירה וב"ה שמיטב המוחות היצירתיים בציבור החרדי נטלו חלק באחד הפרויקטים המאתגרים שקיימנו. התגובות שקיבלנו מאנשי תעשיית ההי-טק כמו גם מאנשי תעשיית ההון סיכון וראשי מערכות הבריאות מעודדות ומחממות את הלב. הכנות של שבועות וחודשים הוכיחו את עצמן ואין לי אלא להודות להקב"ה על ההצלחה האדירה ולהודות לכל אחד ואחד מהמשתתפים שנטלו חלק במיזם המבורך".



    0 תגובות