יומן לסיכום חדשות החוץ בשבוע האחרון \\ שלמה ריזל | האזינו

    אתר קול חי No Comments on יומן לסיכום חדשות החוץ בשבוע האחרון \\ שלמה ריזל | האזינו

    כתב חדשות החוץ, שלמה ריזל עם יומן לסיכום החדשות העיקריות שהתרחשו ברחבי הגלובוס בשבוע האחרון: הטענות לזיופים בבחירות בארה"ב, עדויות חדשות מחיסול פחריזאדה באיראן, וידידתנו החדשה איחוד האמירויות שחגגה השבוע 49 שנות עצמאות מהבריטים

    שלמה ריזל
    15:19
    25.04.24
    קובי פינקלר No Comments on דרמטי: מפקד חיל האוויר השתתף בעצמו בתקיפה | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חמשה שבועות אחרי הבחירות לנשיאות ארה"ב, ונראה ששום דבר עוד לא סגור. המאבקים המשפטיים סביב הטענות לזיופי ענק בבחירות, גורמים למצב השברירי להמשיך להיות כזה. רשמית ביידן אמנם זכה בתוצאות הביניים, אבל מסביב יהום הסער.

    הצוות המשפטי של טראמפ, כמו גם גופים ואישים רפובליקניים אינם נחים לרגע והם ממשיכים להיאבק בנושא. עד כה נחל מחנה טראמפ לא פחות מ-49 הפסדים משפטיים בבתי המשפט במדינות המתנדנדות, אבל לא זה מה שיעצור אותם.

    קטע הקול הזה שאיתו פתחנו את הפינה, היה מעצרת ענק שקיים טראמפ במדינת ג'ורג'יה תחת הכותרת 'עצרת ניצחון'. עשרות אלפי האזרחים המושלהבים שהמתינו שעות בקור מקפיא כדי לשמוע את דבריו של טראמפ, כמו הצביעו עד כמה חלק נכבד מהבחורים הרפובליקנים עומד מאחוריו. לפי סקרים, יותר ממחצית מהמצביעים לו, סך של כ-40 מיליון בני אדם מאמינים כי הבחירות זויפו ונגנבו.

    טראמפ שב והבהיר כי ניצח במדינת גורגיה החשובה "בפער גדול, כמו באוהיו ובפלורידה". הוא הדגיש כי "צריך אומץ כדי לעתור לבית המשפט העליון, אבל אני עושה זאת כי הבחירות נגנבו". עוד לדבריו "אם הייתי מפסיד, הייתי יודע היטב להפסיד בכבוד. הייתי הולך לפלורידה, הייתי לוקח את זה בקלות. אבל לעולם לא תוכל להסכים כשהם גונבים ושודדים".

    בדברים האלו הוא הכריז באופן ברור. "לא נתכופף ולא נשבר ולא נכנע לעולם. אנחנו אמריקה".

    בתקשורת בארץ כמעט לא מדברים על כך וגם העצרת של טראמפ כמעט ולא סוקרה, אבל העדויות על זיופים בפני בתי הנבחרים של מדינות שונות בארה"ב נשמעות קשות. הן מספרות על משקיפי בחירות רפובליקנים שנזרקו מספירת הקולות, על הוראות שניתנו לאפשר לאנשים להצביע ללא כל אימות, על מתים שהצביעו וכן על מעטפות הצבעה שעליהן הופיעו כתובות מגורים לא אמיתיות. הנה למשל הסבר מרשת וואן – רשת טלויזיה אמריקאית חדשה שראשי היציבות שלה הם וואן אמריקה ניוז, שהפכה לאהובה במיוחד על טראמפ, על סרטון ששודר בה שבה נראים חברים בקלפי מג'ורג'יה שולפים מזוודות מלאות בפתקי הצבעה מתחת לשולחן לאחר שהמפקחים אמרו לעובדים לעזוב את החדר בשעת לפנות בוקר מאוחרת ורק -4 אנשים נשארו מאחור כדי להמשיך ולספור קולות.

    וכאן בעדות של עובדת בקלפי מטעם מטה טראמפ בפני הסנאט של מישיגן, שמעידה על זיופים נרחבים שראתה, נשאלת העובדת מדוע היא לא פנתה לרשויות החוק, ועונה: פניתי ל-fbi, הייתי 40 דקות על הקו. הסברתי להם שראיתי זיופים, אבל הם מעולם לא חזרו אלי.

    לפני שנעבור לנושא הבא, הנה עדות מטרידה ששיתף טראמפ ברשתות החבריות מפי נהג בשם ג'סי מורגן עובד קבלן בדואר האמריקאי הטוען כי הוא העביר מכולה מניו יורק לפנסילבניה, ומאוחר יותר התברר לו כי ככל הנראה העביר 288,000 מעטפות הצבעה ממולאות וחתומות.

    ובינתיים, הרחק משם, באיראן, בו בזמן שהשלטונות האיראניים מספרים סיפורי מעשיות על החיסול של המדען פארחיזדה ועל כך שחוסל באמצעות מקלע שירה על ידי שלטה רחוקה מלווין, בניו מספרים לתקשורת האיראנית את הגרסא שהיתה במציאות. לדבריהם, שלשה או ארבעה מתנקשים ביצעו את הירי שחיסל את אביהם, והם עשו זאת בצורה כה מדוייקת עד שאמם שהיתה ברכב לא נפגעה, למרות חילופי האש שקדמו לכך.

    ובצידו המערבי של המפרץ הפרסי, באיחוד האמירויות חגגו השבוע 49 שנות עצמאות מהבריטים. מי שניצל זאת היה רבה של הקהילה היהודית במדינה הרב לוי דוכמן, ששחר סרטון ברכה מיוחד בשפה הערבית בו בירך את האזרחים, את ההנהגה וכן את יורש העצר השייח בן זאייד. הסרטון עשה לו כנפיים ופורסם בתקשורת הממלכתית באיחוד האמירויות וכן בתקשורת הערבית בישראל.

    השבוע, החליט הרב דוכמן לפתוח במקום בית חב"ד לישראלים ואתמול נחתו במקום זוג חסידי חב"ד מישראל שאמורים להביא את אור היהדות למאות אלפי הישראלים שצפויים לקפוד את איחוד האמירויות מידי שנה.



    0 תגובות