השרון הפורח – עמק חפר שלא הכרתם | צפו

    קובי פינקלר 1 Comment on השרון הפורח – עמק חפר שלא הכרתם | צפו

    הטיול השבועי עם קובי פינקלר, והפעם: עמק חפר כפי שלא הכרתם, נספר לכם על סיפורו של משמר השרון, על הסליק וכמובן הרבה טבע ויש גם איפה להשקיט את הרעב | הצטרפו אלינו

    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    תפילת  "ונתנה תוקף" בתפילת ראש השנה,  מקנה ביטוי אשר אליו נשים את פעמינו בטיול המיוחד הזה לעמק חפר, שצפרים, דגים ושאר  בעלי חיים מצאו בו את ביתם.

    "וחותם יד כל אדם בו" כך מתפללים, ובקיבוץ גבעת חיים ב'לגעת בחיות'- גן חיות ייחודי מיישמים את הביטוי הזה הלכה למעשה. חתימה בין בעלי חיים לבני אדם.

    מדובר, בבעלי חיים, אשר עם לידתם מורגלים הם בבני אדם, ממש כמו תינוק בן יומו. האכלה מבקבוק חלב, רחיצה וליטוף, שמירה בתנאים הסטריליים ביותר וכלה בגידולם בין מטפלים ובני אדם אחרים השוהים במחיצתם עד אשר "יד האדם  חתומה בהם". ישנם , מפרשים אשר קבעו זאת כבעלי חיים מוכתמים , מעין כתם כלפי החברה בהם הם חיים ואולם זואולוגים ווטרינריים מדברים על פשוטו כמשמעו- מוחתמים על יד האדם.

    בעלי החיים אשר נולדו כאן, עוברים החל מרגע לידתם, תהליך של החתמה. בפינת החי הגדולה, ניתן למצוא  בעלי חיים אשר כל ילד , נער  ונערה  ואפילו מבוגרים יכולים  להאכיל מכף היד וכולם שמחים למגע יד האדם. בין מגוון החיות שיש במקום תמצאו: כבשים, יעלים, איילים, עזים, תרנגולים, תוכים, ארנבים ועוד. חוויה אמיתית ומהנה.

    מכאן לבעלי הכנף באויר ולדגים אשר במים.

    אגמון חפר ומצפור ויקר

    כשסיפרתי לחבריי שאני נוסע לאגמון חפר, הם הרימו גבה. עד לאגמון החולה אתה  נוסע ביום שישי של חורף? אז לא. עניתי להם. זה ממש כאן בלב עמק חפר.

    הסיפור מתחיל לפני קצת פחות ממאה שנה, כאשר  בשנת 1927, קנה יהושע חנקין את האדמות, וכעבור ארבע שנים בשנת 1931, הוקם הקיבוץ הראשון של השומר הצעיר – עין החורש.

    וכך, סמוך לנחל אלכסנדר, במקום בו היו בעבר ביצות טבעיות, מקור מחיה לצמחים ולבעלי חיים רבים, התיישבו החלוצים.

    עברו שנים ובמטרה ליצור פארק מים טבעי – שיחזיר את מגוון עופות המים וחיות הבר שחיו במקום החלו עבודות תשתית להקמת פארק  רחב מימדים.

    נבנו עמדות תצפית גבוהות, הבריכות נוקו ונחפרו לעומק,  הוקמו איים במרכז הבריכות וגם מבני מיסתור לתצפית  ולהסבר מצולם של כל הציפורים באגמון.

    הציפורים גילו את האתר ומהר מאוד התמלא האתר במגוון ושפע של חיות נוספות – שועלים, חזירי בר, חתולי ביצות, נמיות, תנים ולא פחות מ – 47 סוגי ציפורים, כמו בז מצוי, מגלן, פרפור עקוד, שלדג לבן חזה וגמדי, שרקרק מצוי, חוחית, חסידה, שקנאי, נחליאלי ועוד, נצפו באגמון. לצדם חיים באמגון יונקים כגון חתול ביצה, שועל מצוי, תן זהוב, נמיה ונוטריה.

    ראשת המועצה דר' גלית שאול עושה כאן עבודה מצויינת ולפני שלוש שנים , נחנך,  האגמון על ידי המועצה האזורית עמק חפר, רשות ניקוז ונחלים שרון, רשות הטבע והגנים, רשות מקרקעי ישראל, קיבוץ עין החורש והמשרד להגנת הסביבה, ובתמיכת ידידי קנדה מקלגרי ומוויניפג.

    שבילי האופניים, גשרים  ומסלולי ההליכה בפארק מנגישים את האזור למבקרים, אבל  הבעיה היא כיום בהגעה למקום. הדרך מלא במהמורות ואינה נוחה לנסיעה, ובחורף, במיוחד אחרי ימי הגשם,  השביל מלא בשלוליות ומהמורות.

    כמה דקות נסיעה משם ואנו במצפור ויקר שהוא מאגר מים עצום שמעליו הוקמה נקודת תצפית שהיא מצפור לבעלי החיים.

    לצד המצפור גני שעשועים, ספסלי פיקניק ומסלולי טיול נוספים.

    שבענו בעלי חיים ורוצים עצים? גם לכך דאגו פה.

    בכניסה לכפר מונש, סמוך לצומת רופין ממוקמת חוות הנוי, שנוסדה כתחנה לפיתוח צמחיית נוי ותרבות אקלום ריבוי צמחים והדגמה.

    צמחים אלה הובאו מכל קצוות תבל ונשתלו בגן החווה למעקב ולבחינת התאמתם לתנאי הארץ ותפקודם בגן הנוי הישראלי.

    שטח הגן כ- 50 דונם ובו גן הדגמה לצמחי-נוי ותרבות ובו מינים רבים ומיוחדים של עצים, שיחים, מטפסים, צמחי כיסוי המשמשים במגוון שימושים בגן הנוי הפרטי והציבורי. הכל ממופה באמצעות בר קוד שנותן תמונה טובה על כל מה שמצוי כאן.

    במתחם שירותים מסודרים, כיתות לימוד, אינטרנט אלחוטי חינם, ופינות ישיבה מוצלות.

    ומכאן להיסטוריה והמורשת.

    בלב העמק, באיזור חקלאי פורח עם היסטוריה עשירה ומורשת מרתקת, שוכן קיבוץ משמר השרון – מהיפים והמעניינים בקיבוצי הארץ, יעד אידיאלי לביקור וסיור של יום עבור קבוצות מכל גיל. מגוון סיורים – סיור מורשת, סיור טעימות, סיור ספורטיבי, סיור חקלאי, אוכל כשר למהדרין ועוד.

    הביקור במשמר השרון מתחיל בטיול בשבילי הקיבוץ הפסטוראלים. לצד סיפורי הקיבוץ המסקרנים, משמר השרון מתהדר גם במוזיאון קיבוץ מרשים, סליק נשק ישן מתקופת המנדט הבריטי, (אל תתעצלו ורדו למעמקי האדמה). סיפור מרתק ומעניין לצד נקודות עניין רבות ומקסימות נוספות.

    כפר הרוא"ה – כפר של אוכל משובח

    'אגדת לחם' היא חלום שנרקם למציאות. פירור אחר פירור, התהוותה למאפיה ממשית מלאה בריחות, טעמים ומרקמים. קמחים שונים הופכים לעיסות מגוונות המתובלות בדגנים וסיבים, בפירות יבשים, מיני עשבי תבלין ושאר הפתעות קטנות ההופכות ממשאלות לכיכרות. במקום גם סלי פיקניק.

    דקה נסיעה משם ואתם ב'רואה בקפה'.

     סיפור חיים של אשה אחת, שושנה של בניה והכלות.

    בחצר האחורית של משפחת שיקלר שבכפר הרא"ה, בין עצי ההדר, שוכן זה למעלה מ- 16 שנה הרואה בקפה. בשנה האחרונה מבנה העץ החמים והמוכר שינה את פניו והתחדש, תוך שימור אווירת הכפר השורה במקום כבר שנים רבות.

    תפריט המסעדה של בית הקפה הוא חלבי, כשר ומציע את אותן מנות הדגל האהובות, בשילוב מנות עונתיות המרעננות את התפריט. תוכלו למצוא בין היתר מגוון סלטים, פסטות, מנות דגים, כריכים, ארוחות בוקר וארוחות עסקיות.

    העוגות של שושנה

    הקונדיטוריה המשפחתית, תיקח אתכם לטיול קטן מפטיסרי פריזאי לקפה ולעוגת גבינה ופרג  של אימא שושנה.

    בחצר בית הקפה, בגינה ירוקה ומטופחת, ישנן פינות ישיבה, בהן תוכלו ליהנות משלוות כפר אמיתית במשך היום ומאווירה קסומה בשעות הלילה. קסום, משובח ואיכותי עד מאד.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      לגעת בחיות מחללים שבת..
      נשמח לקבל אטרקציות לילדים ללא חילול שבת.
      תודה!