הצעות אי האמון עברו ללא מתנגדים; בנט: "חבל שלנגיף לא קוראים בנט"

    איתי גדסי No Comments on הצעות אי האמון עברו ללא מתנגדים; בנט: "חבל שלנגיף לא קוראים בנט"

    האופוזיציה העלתה מספר הצעות אי אמון בממשלה, שעברו ברוב ללא מתנגדים לאור ההחלטה בקואליציה להחרים את ההצבעות. אמסלם תקף את הוועדה למינוי שופטים: "תזכרו שתמיד הגלגל מתגלגל לכל הכיוונים"

    צילום: דוברות הכנסת
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    האופוזיציה הגישה היום (שני) הצעות אי אמון בממשלה לאור משבר הקורונה, הקואליציה החליטה להחרים את ההצבעות בכנסת, ובשל כך ההצבעות עברו ללא מתנגדים, אך ללא 61 חכי"ם ההצעות לא מתקבלות.

    ההצעה "כישלון הממשלה בטיפול במשבר הקורונה" (יש עתיד) זכתה לרוב של 35 תומכים מול תומכים ללא מתנגדים. בנוסף, ההצעה "מחדל הממשלה בניהול משבר הקורונה" (ימינה) זכתה לרוב של 28 תומכים מול תומכים ללא מתנגדים ושני נמנעים.

    כמו כן, ההצעה "העלייה בשיעורי העוני והחרפתו בזמן הקורונה בשל מדיניות הממשלה" (הרשימה המשותפת זכתה לרוב של 28 תומכים מול תומכים ללא מתנגדים.

    ח"כ נפתלי בנט הציג את ההצעה של ימינה ותקף את התנהלות הממשלה: "לסגר השלישי ישראל לא נכנסת בגלל נגיף הקורונה אלא בגלל נגיף הפוליטיקה שממשלת ישראל וראשה לא מצליחים להיגמל ממנו. חבל שלנגיף הקורונה לא קוראים נפתלי בנט. ככה הייתי בטוח שמישהו בממשלה היה נלחם בו כי בממשלה מעדיפים להתעסק בפוליטיקה במקום במה שחשוב".

    השר דוד אמסלם התייחס למחטף בחירת השופטים ותקף את ח"כ שקד: "אבי אבות הטומאה בכל העניין הזה זה הרכב הוועדה, לא כמה שופטים בחרו ואיזה. אני מניח שחלק מהשופטים, או ברובם הם אנשים טובים וראויים, אבל זאת לא השאלה בכלל. הבעיה היא בהרכב הוועדה. זה הרכב ועדה שאין לו אח ורע בעולם. כשאיילת שקד הייתה שם כשרת משפטים, היא בוודאי לא הציעה לבוא ולשנות את הרכב הוועדה".

    אמסלם הוסיף ותקף את שיטת בחירת השופטים, "אני בכלל לא חושב שוועדה כלשהי צריכה להיות עם שופטים, לא יכול להיות שהשופטים יבחרו ושהם יהיו במכרז של עצמם. יש פה בכלל ניגוד עניינים מובנה. כשאני מנסה למנות דירקטור, שואלים אותי אם אני מכיר אותו, ואם הוא מכיר אותי, אומרים לי: זו זיקה אישית, ופוסלים אותו".

    אמסלם הוסיף, "הרי מדובר על שופטים שמביאים את החברים שלהם מתוך המערכת, ועוד שלושה. אני לא יודע איך השתחלו שני עורכי דין מלשכת עורכי הדין. כבר בסיפור הזה יש לך חמישה שאחד עובד עם השני, אחד נדרש לשני, אחד מופיע אצל השני. ויש לך עוד ארבעה אנשי ציבור, ששלושה אתמול לא היו בכלל, היה רק נציג ציבור אחד שזה שר המשפטים, שאין לו שום סגנון ניהולי. בבסיס שלו הוא איש לא דמוקרטי".

    בסיום דבריו אמר אמסלם, "תזכרו שתמיד הגלגל מתגלגל לכל הכיוונים, פעם הוא פה ומחר הוא שם, היום אתה פה ומחר אתה שם. אל תייללו כמו חתולים שיום אחד תהיו במקום הזה שאנחנו נרצה להפעיל את הגלגל. אתם היום מייצרים תקדימים חסרי תקדים".



    0 תגובות