שוב: שוטרים לקחו למעצר רבנים ותלמידים עם ס"ת מישיבת חומש

    בנצי לייזרוביץ 1 Comment on שוב: שוטרים לקחו למעצר רבנים ותלמידים עם ס"ת מישיבת חומש

    כוחות גדולים של משטורה והמינהל האזרחי פשטו על ישיבת חומש, מצוידים בטרקטור ענק שהרס מספר מבנים בישיבה, שגרת הלימודים הופרעה ושניים מהרבנים ומספר תלמידים הובאו למעצר יחד עם ס"ת. מארגון חוננו נמסר: "ההתנכלות לתלמידי הישיבה בחומש לא מובנת. ישיבה זו קיימת כבר למעלה מ-15 שנה"

    צילום: ישיבת חומש
    9:00
    24.04.24
    הרב בנימין מילצקי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא דף נ"ו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שוב. כוחות מג"ב, מינהל אזרחי ומשטרה הרסו היום (שני) בשעות הצהרים את מבני "ישיבת חומש". הכוחות הגיעו למקום, תוך שהם מלווים בטרקטור ענק והפסיקו את הלימוד בישיבה. עם הגעת כוחות המשטרה עצרו במקום שניים מרבני הישיבה ומספר תלמידים.

    לאחר מכן הרסו הכוחות במקום מספר מבנים של הישיבה. המשטרה לקחה את העצורים יחד עם ספר התורה  לתחנת המשטרה באריאל. התלמידים והרבנים נאלצו להחזיק בספר התורה בכל הדרך ובתחנת המשטרה על מנת שספר התורה לא יחולל ויתבזה.

    צילום: ישיבת חומש

    נזכיר כי לפני כשבועיים הגיעו כוחות מג"ב ומינהל אזרחי והרסו את בית המדרש של הישיבה. במהלך ההרס הרסו הכוחות את ארון הקודש בבית המדרש וספרי הקודש של בית המדרש הושלכו לרצפה וחוללו.

    בעקבות האירוע הקשה פנה הרב הראשי לישראל הגאון הרב דוד לאו לשר הביטחון גנץ. "הגיע אלי ידיעה ותמונות כי הפינוי היום והישיבה שהוקמה בחומש נעשה באופן שאינו מכבד את קודשי ישראל. תמונות של ארון קודש מחולל וספרי קודש מתגוללים על הרצפה הם מראות קשים שאינם ראויים למדינה יהודית", כתב הרב לגנץ לפני כשבועיים.

    עורכי דין מארגון חוננו מסייעים לעצורים, ופועלים לשחרורם אמרו כי "ההתנכלות לתלמידי הישיבה בחומש לא מובנת. ישיבה זו קיימת כבר למעלה מ-15 שנה. שרים וח"כים רבים הגיעו לביקורי תמיכה. איש איש עם מאבטחי השב"כ שלו. גם צה"ל והמשטרה ליוו אותם בכבוד רב. אז מה קרה כעת? מי נתן את הוראה מפתיעה כזו כעת ולמה?", שאלו בארגון חוננו.



    1 תגובות

    מיין תגובות