פרקליטי ראה"מ: כתב האישום פגום והוגש בחוסר סמכות

    ישראל רובין No Comments on פרקליטי ראה"מ: כתב האישום פגום והוגש בחוסר סמכות

    היום החל הדיון הרביעי במשפטו של ראה"מ בנימין נתניהו. הדיון עסק בטענות המקדמיות של ראה"מ עוד בשלב הגשת כתב האישום הפגום לטענתו, והתנהלות הפרקליטות בתיקי ראש הממשלה. בתקופה הקרובה ידונו השופטים על בקשת ראש הממשלה לביטול כתב האישום

    פרקליטי ראש הממשלה בבית המשפט צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היום (ראשון) התקיים בבית המשפט המחוזי בירושלים, הדיון הרביעי במשפטו של ראש הממשלה נתניהו ונאשמים נוספים. הדיון עסק בטענות המקדמיות של הנאשמים ביניהם בקשות ראש הממשלה לתקן את כתב האישום בשל ניסוח לא ראוי שיצר אישיות חדשה, הוא ובני משפחתו כאחד ובקשתו לביטול כתב האישום בשל 'הגנה מן הצדק'

    בפתח הדיון טען עו"ד בועז בן צור, המייצג את ראש הממשלה, כי כתב האישום פגום מאחר ואינו מבהיר מהו המתת המדויק, כלומר כמות הטיית הסיקור לטובת נתניהו, בתיק 4000, לדבריו לא ניתן לנהל את המשפט ללא ציון פרט זה.

    בפרקליטות הגנו כצפוי על כתב האישום וטענו כי הוא נוסח כראוי, ואף הביאו דוגמאות לכך.

    בעניין חסינות ראש הממשלה טען עו"ד עמית חדד כי כתב האישום הוגש בחוסר סמכות מאחר והוגש ליו"ר הכנסת בלבד ולא הוגש גם ליו"ר ועדת הכנסת, כדין.

    בנוסף טען עו"ד בן צור כי מנוסח כתב האישום ניתן להבין כי רוב הבקשות להטיית סיקור נעשו על ידי ראש הממשלה והמיעוט על ידי הגב שרה נתניהו וניר חפץ. לטענתו חומר הראיות מלמד שההפך הוא הנכון.

    בזמן הקרוב יחליטו השופטים בבקשות צוות ההגנה לביטול כתב האישום ובטענת החסינות של ראש הממשלה.

    בעניין טענת ההגנה מן הצדק, יכריעו השופטים רק לאחר שמיעת הראיות בשלב ההוכחות של המשפט שיחל בפברואר 2021, זאת לבקשת צוות ההגנה.



    0 תגובות