משרד החינוך יזכה מוסדות חינוך חרדים שירכשו פלאפונים לטובת למידה מרחוק

    צבי טסלר No Comments on משרד החינוך יזכה מוסדות חינוך חרדים שירכשו פלאפונים לטובת למידה מרחוק

    משרד החינוך יתקצב למוסדות החינוך החרדיים רכישה עצמית של מכשירים סלולריים כשרים לתלמידי החינוך החרדי, זאת לאחר שבית המשפט המחוזי בירושלים קיבל את העתירה של אחת מחברות הסלולר והוציא צו ביניים שעיכב עד עתה את חלוקת המכשירים לטובת הלימוד מרחוק

    אילוסטרציה צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    משרד החינוך ייחל מהשבוע לתת למוסדות החינוך החרדים הקצבה כספית כנגד רכישה עצמית של מכשירים סלולריים כשרים לתלמידי החינוך החרדי, זאת לאחר שבית המשפט המחוזי בירושלים קיבל את העתירה של אחת מחברות הסלולר והוציא צו ביניים שעיכב עד עתה את חלוקת המכשירים לטובת הלימוד מרחוק.

    רכישת חבילות התקשורת תיעשה על ידי משרד החינוך, בהמשך השבוע יפורסם אופן ביצוע רכישת המכשירים והזדכות הכספית עבורם.

    כזכור, במסגרת ההיערכות ללימודים במוסדות החינוך החרדים בצל ההתמודדות עם התפשטות נגיף הקורונה, גייס שר החינוך יואב גלנט תקציב של עשרות מיליוני שקלים עבור הצטיידות במכשירים סלולריים כשרים ללמידה מרחוק. כך שגם במשפחות מבורכות בילדים ניתן יהיה ללמוד באין מפריע ללא בעיה של מחסור במכשירים. כאשר עוד בסבב הראשון של הקורונה, גייס סגן השר הרב מאיר פרוש תקציבים של מיליוני שקלים עבור רכישת מכשירים כשרים לטובת ילדי החינוך החרדי.

    לאור זאת, משרד החינוך פרסם 'קול קורא' למנהלי מוסדות החרדים, לאספקת כמות המכשירים הכשרים שעל המדינה לרכוש לטובת הלימוד מרחוק במוסדות החינוך החרדי.

    בשל סד הזמנים הלחוץ, וכדי לקצר את התהליך, פנו ממנהל הרכש לספקים הפועלים עם מנהל הרכש במהלך השנה, חברות התקשורת פלאפון ופרטנר אשר זכו במכרז של המדינה לאספקת מכשירים סלולריים למשרדי הממשלה, וביקשו מהם לספק במהירות האפשרית 64 אלף מכשירים כשרים, בעלות של עשרות מיליוני שקלים לטובת הלימוד מרחוק במוסדות החרדים.

    אלא שלפני כשלושה חודשים הגישה סלקום עתירה מינהלית לבית המשפט המחוזי בירושלים בטענה כי רכישת הציוד לשירות המבוקש חורג מתנאי המכרז לפיהם זכו אותן חברות, וכאן מדובר בהספקת ציוד לתלמידים שהינו לדבריה תמהיל שונה לחלוטין ולפיכך היא דורשת שייערך מכרז פומבי חדש.

    כאמור, בית המשפט המחוזי בירושלים הציע פשרה שהתבלה על  ידי מנכ"ל משרד החינוך במסגרתה פוצל המהלך כך שאת מכשירי הפלאפון עצמם ירכשו באופן עצמאי המוסדות החרדים ויזדכו על כך ואת חבילות התקשורת ירכוש משרד החינוך באמצעות מכרז מרכזי של מנהל הרכש.

    סגן השר פרוש אמר כי, "הפתרון היה יכול להיות מהיר יותר כפי שנהוג בכל ויכוח שהתעורר בתקופה זו אך טוב מאוחר מאשר לעולם לא, ומדובר במתן פתרון של למידה מרחוק למאות אלפי ילדים של החינוך החרדי, כאשר המכשירים הכשרים יישארו אצל מנהלי המוסדות מה שימנע פגיעה קשה באותם ילדים, בכל זמן או תקופה שיצטרכו לכך".



    0 תגובות