היום: מועצת גדולי התורה תתכנס ותכריע בנושאי החינוך, הגיור והגיוס

    אבי רבינא No Comments on היום: מועצת גדולי התורה תתכנס ותכריע בנושאי החינוך, הגיור והגיוס

    מועצת גדולי התורה של דגל התורה תתכנס הבוקר ברחבת בית מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי ותכריע במספר נושאים דחופים העומדים על הפרק: החינוך, הגיור והגיוס | בנוסף, יוכרזו שלל מינויים חדשים למועצת

    שר התורה הגאון ר' חיים קנייבסקי וראש הישיבה הגאון ר' גרשון אדלשטיין
    14:42
    28.03.24
    צבי טסלר No Comments on פיקוד העורף מחדד הנחיות: כך תיערכו להפסקת חשמל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הבוקר (שישי) בשעה 10:30 יגיעו תשעה גדולי ראשי הישיבות, חברי מועצת גדולי התורה לכינוס מיוחד שיתקיים למרגלות ביתו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, בראשותו ובראשות מרן ראש הישיבה הגר"ג ר' גרשון אדלשטיין. זאת, לאחר כשנתיים שבהם לא התכנסה המועצת.

    בפתח הכינוס ינאם ח"כ משה גפני ויסקור בפני גדולי ראשי הישיבות את המצב והנושאים העומדים על הפרק. חמשת חברי הכנסת של רשימת דגל התורה יגיעו אף הם לכינוס. כמו כן, הוזמן לכינוס גם הנציג הספרדי של דגל התורה, דוד אוחנה הממוקם במקום השישי ברשימה.

    חברי המועצת צפויים לדון בניסיונות לקעקע את יסודות החינוך במוסדות החינוך החרדיים, בסכנה הנשקפת לבני הישיבות עם פקיעתו של חוק הגיוס בעוד פחות מחודשיים, ועל רקע סירובו של השר גנץ לתקן את החוק. כמו כן ידונו חברי המועצת בפירצה החמורה בנושא הגיורים, נושא שיגיע בקרוב לפתחו של הבג"ץ שצפוי להכיר גם בגיורים רפורמיים.

    בנוסף, במהלך הישיבה יוכרזו מינויים חדשים במועצת, לאחר פטירת כמה מחבריה בשנים האחרונות, ביניהם הגאון הרב דב יפה, הגאון הרב ניסים קרליץ, והגאון הרב אריה פינקל זצ"ל.

    נושא נוסף שמוזכר בשעות האחרונות כנושא שצפוי לעלות על השולחן, הוא רשימת דגל התורה לבחירות הקרבות ובאות, עליה יכריזו גדולי ישראל. עם זאת, לא צפויים שינויים ברשימה.

    בין המינויים הצפויים, המוזכרים כמוסכמים: ראש ישיבת 'תושיה' (תפרח) הגאון הרב אביעזר פילץ, ראש ישיבת גרודנא הגאון הרב צבי דרבקין, ראש ישיבת גרודנא הגאון הרב יצחק הקר, ראש ישיבת שכר שכיר הגאון הרב אריה לוי, ראש ישיבת מיר הגאון הרב אליעזר יהודה פינקל, ראש ישיבת מאור התלמוד הגאון הרב אברהם יצחק קוק, ראש ישיבת בית מתתיהו הגאון הרב ברוך ויסבקר, וראש ישיבת אורחות תורה הגאון הרב שרגא שטיינמן, בנו של מרן רה"י הגראי"ל שטיינמן זצ"ל.

    נכון לשעה זו, מתקיימים דיונים על המקום התשיעי, כאשר שמו של משגיח ישיבת נחלת הלויים הגאון הרב אורי ויסבלום עלה וירד בשעות האחרונות.

    מדובר בכינוס היסטורי, כשהאחרון התקיים בחודש אדר תשע"ט ובמהלך הכינוס יצטרפו כאמור לפחות 8 חברים חדשים.



    0 תגובות