- רדיו קול חי - -

בג"ץ מורה לשר לביטחון פנים: עליך להביא מועמד לתפקיד מפכ"ל

בג"ץ דן היום בעתירת תנועת אזרחים למען מינהל תקין וצדק חברתי ומשפטי, נגד השר לביטחון פנים ממשלת ישראל בדרישה למנות מפכ"ל קבוע למשטרת ישראל. עקב עמדת היועמ"ש שהיה בעד לחייב את המדינה למנות מפכ"ל, הדיון התקיים כאילו ניתן צו על תנאי (הוראה למשיבה להתייצב ולהשיב).

שופטי הבג"ץ, יצחק עמית, ענת ברון ועופר גרוסקופף פסקו והורו לשר לביטחון פנים לפעול להבאתו של מועמד לתפקיד המפכ"ל בפני הוועדה המייעצת לממשלה לעניין מינויים לתפקידים בכירים, 'במהירות הראויה'. עם זאת, יצוין כי השופטים לא פסקו כי על השר למנות, אלא רק להביא מועמד. השופטים גם לא הקציבו לוח זמנים למינוי על רק כתבו 'במהירות הראויה' כאמור.

בפסק הדין נכתב "חלפו בדיוק שנתיים מאז הסתיימה כהונתו של המפכ"ל הקודם רב-ניצב רוני אלשיך. לנוכח חובת הממשלה והגורמים המוסמכים לפעול לאיוש משרת המפכ"ל בהתאם לכללי המשפט המינהלי, ובהינתן עמדת היועץ המשפטי לממשלה על נימוקיה (ומבלי שנעלמה מעיננו עמדתו של שר הבט"פ שהובאה במסגרת תגובתו של היועץ המשפטי לממשלה) – ניתן בזה צו מוחלט המורה למשיבים לפעול להבאתו של מועמד לתפקיד המפכ"ל בפני הוועדה המייעצת לממשלה לעניין מינויים לתפקידים בכירים, במהירות הראויה".