הקריירה שלך חשובה גם לחיים של הילד שלך, כל ילד גם ילד עם מוגבלות

    מערכת האתר No Comments on הקריירה שלך חשובה גם לחיים של הילד שלך, כל ילד גם ילד עם מוגבלות

    אימא לילד בעל מוגבלות משתפת על האתגרים והאפשרויות כיום לטובת הקריירה וההורות: "קיבלתי את ההחלטה, לא עוצרים את החיים. הילדים שלי יהיו שמחים יותר, אם הם יחשו שיש להם אימא, שממצה את עצמה. ידעתי שזה לא יהיה קל, אבל האמנתי והיום אני רואה שצדקתי"

    תמונת אילוסטרציה צילום: דוברות איחוד הצלה
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    רפאל המתוק שלנו, הרביעי במשפחה, בא לעולם לפני 6 וחצי שנים. רפאל הוא הרביעי מבן חמשת הילדים שלנו והמאתגר שבהם. רפאל נולד בשבוע ה-28, פג קטן שברירי. בימים הראשונים חשבתי שהכול בסדר. חודש אחרי הלידה, עולמינו התהפך.

    חיידק אלים חדר למוח של רפאל הקטן, והחיים שלנו כמשפחה השתנו מן הקצה אל הקצה. בבית המתינו לנו שלושה קטנטנים, שדרשו טיפול ותשומת לב שהקטנה בהם היא רק בת שנתיים וחצי.

    בתקופה המטלטלת והקשה, נאחזנו חזק באמונה. הידיעה שיש בורא לעולם, שיש סיבה לכל דבר, העניקה לנו את היכולת להתמודד עם הטלטלה, עם הקשיים. בעזרתה הצלחנו לשרוד את המעברים בין הבית, לטיפול נמרץ, בין להוציא את הילדים מהגן, לשהייה בפגיה.

    והצלחנו. עמדנו במשימה.

    רפאל חזר הביתה. ואז גילינו, שהאתגר רק התחיל. לרפאל יש מוגבלות ומוגבלות דורשת עבודה במשרה מלאה. החל ממאבק סיזיפי בבירוקרטיה הישראלית, שכל מי שהתנסה פעם יכול לספר לכם כמה אנרגיה צריך בשביל לעבור את נבכי הבירוקרטיה בשלום.

    ואחרי שניצחנו את הבירוקרטיה, צריך למצוא לרפאל מסגרת חינוכית מותאמת ליום לימודים ארוך. בקיצור לא משימה קלה בכלל.

    על הפרק עמדה השאלה שלי כאימא, האם לעצור את הקריירה, לרדת מהרכבת, להגיד סטופ. ולהשקיע את כול כולי בטיפול ברפאל. או לקבל החלטה לא קלה, שאני יכולה לנהל במקביל שני קריירות מלאות.

    קיבלתי את ההחלטה, לא עוצרים את החיים. הילדים שלי יהיו שמחים יותר, אם הם יחשו שיש להם אימא, שממצה את עצמה. ידעתי שזה לא יהיה קל, אבל האמנתי והיום אני רואה שצדקתי, שהילדים שלי יהיו מאושרים לקבל אימא מאושרת, שממשיכה לפתח את עצמה ומצליחה לשלב עבודה במשרה מלאה ואימא במשרה מלאה.

    כדי שנצליח כמשפחה להתמודד עם האתגר של רפאל, אנחנו זקוקים לשותפים. והשותף שלנו, הוא מרכז 'עדי ירושלים' (עלה ירושלים לשעבר) מרכז חינוכי טיפולי ושיקומי לילדים ומבוגרים עם מוגבלות שכלית התפתחותית. שאני נותנת לרפאל בבוקר נשיקה לפני שאני נפרדת ממנו בכניסה לגן, אני יודעת שהוא יהיה בידיים בטוחות.

    משעות הבוקר עד שעות אחר הצהרים, אני יכולה להיות בעבודה, בזכות המסירות של המטפלות והעובדות של מרכז 'עדי ירושלים'. בזכותם אני ובעלי ומשפחתי יכולים לשמור על שגרת החיים שלנו.

    יש אימהות שמגשימות את עצמם דרך טיפוח הבית שלהם וגידול הילדים, אני מצדיעה להם. אבל אימהות שחוששות לעתיד הילד שלהם ובגלל זה זונחות את עצמן, לטעמי הם בסופו של יום גם משלמות מחיר יקר וגם פוגעות בשמחה ובאיכות החיים שלהם. הם משליכות על הילדים את העובדה שמנעו מעצמן את הפיתוח האישי והילדים חשים את זה בתת מודע.

    לסיכום: ילד עם מוגבלות, לא אמור להגביל את הקריירה שלך! ילד עם מוגבלות הוא אתגר עבורך אתגר שימלא אותך בשמחה, אם תדעי לשלב בין הצרכים שלך לשלו. כי כל ילד צריך אימא שמחה ומאושרת.

    הכתובת :תהילה פרץ, אמא של רפאל פרץ, בן 6 וחצי.



    0 תגובות