מעל 10 מדינות שינו את הצבעתן אמש לטובת ישראל בעצרת האו"ם

    איתי גדסי No Comments on מעל 10 מדינות שינו את הצבעתן אמש לטובת ישראל בעצרת האו"ם
    נתניהו באו"ם צילום: פלאש90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    העצרת הכללית של האו"ם התכנסה אמש (רביעי) להצביע על שורת החלטות אנטי -ישראליות אשר מוגשות מדי שנה ביוזמת הרשות הפלסטינית ובתמיכה של הקבוצה הערבית.

    התמיכה בחבילת ההחלטות שעוברת מדי שנה, ירדה השנה מצד חברות האו"ם לעומת שנים קודמות ובחלק מההחלטות אף הייתה עלייה במספר המדינות שהצביעו נגדן.

    גרמניה, אוסטריה, בולגריה, שוויץ, ואחרות עברו מהימנעות להתנגדות בחלק מההחלטות בעקבות מאמץ דיפלומטי לשינוי דפוסי ההצבעה שהוביל משרד החוץ ומשלחת ישראל לאו"ם בהובלת שגריר ישראל לאו"ם, גלעד ארדן.

    סלובניה, שוויץ ופפואה גינאה החדשה עברו מהימנעות להתנגדות להחלטה שעוסקת ב'מחלקת פלסטין' במזכירות האו"ם, וסינגפור, אריתראיה ואורוגוואי עברו מתמיכה להימנעות בהחלטה זו.

    בהחלטה אחרת העוסקת ב'וועדת פלסטין' אשר אמונה על הפקת דו"חות ופעילויות לטובת שימור הנרטיב הפלסטיני, עברו אוסטריה, בולגריה וגרמניה ופפואה גינאה החדשה, מהימנעות להתנגדות, אורוגוואי עברה מתמיכה להימנעות ואיסלנד מתמיכה להימנעות.

    גם בהחלטה נוספת אשר מגנה את הנוכחות הישראלית ברמת הגולן חלה ירידה במספר המדינות התומכות וכך גם בהחלטה אשר עוסקת בקביעת הפרמטרים לפתרון הסכסוך בין ישראל לפלסטינים.

    לאור השינוי המבורך שחל השנה בעצרת הכללית של האו"ם, שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן הודה למדינות על התמיכה ואמר, "מדובר במסר ברור נגד האפליה כלפי ישראל באו"ם. אין אף מדינה בעולם שמופלית לרעה במוסדות הבינלאומיים כמו ישראל והגיע הזמן שמדינות נוספות יצטרפו למאבק שלנו לשנות את סדר היום האנטי-ישראלי בארגון".

    ארדן הוסיף וביקר את התנהלות המדינות שתמכו בהצעות האנטי ישראליות: "ההחלטות שעברו לא משנות דבר במציאות והן רק מעודדות את הסרבנות הפלסטינית ומייצרות לפלסטינים אשליות. אלו החלטות שמסמלות יותר מכל את הניתוק של האו"ם מהמציאות".

    בסיום דבריו שב והודה ארדן, "תודה מיוחדת גם למדינות שכל שנה עומדות לצד ישראל ומתנגדות להחלטות הבזויות", סיכם השגריר.

     



    0 תגובות