- רדיו קול חי - -

קרב פוליטי ראשון: 61 חכי"ם הצביעו בעד פיזור הכנסת

לאחר האולטימטום שהציב יו"ר כחול לבן בני גנץ לראש הממשלה בנימין נתניהו על ההצעה לפיזור הכנסת אם לא יוצג במידי תקציב מדינה, מליאת הכנסת אישרה לפני זמן קצר בקריאה טרומית את הצעת חוק התפזרות הכנסת העשרים ושלו. על ההצעה הראשונה התקיימה הצבעה שמית והיא עברה ברוב של 61 תומכים מול 54 מתנגדים.

מדובר בקריאה טרומית בלבד. ברביעי הבא תעלה ההצעה לפיזור הכנסת להצבעה לקריאה שניה ושלישית ואז הכנסת תפוזר באופן רשמי. גורמים בכחול לבן אישרו כי ישנם מגעים מאחורי הקלעים בין לבין הליכוד לעצור את מהלך פיזור הכנסת.

בנוסף, הצעת החוק השנייה עברה בהצבעה אלקטרונית ברוב של 61 תומכים מול 54 מתנגדים. ההצעה השלישית והרביעית נדחתה ברוב של 52 תומכים מול 54 מתנגדים. ההצעה החמשית נדחתה ברוב של 50 תומכים מול 54 מתנגדים.

יו"ר האופוזיציה שהניח את ההצעה לפיזור הכנסת, אמר בדיון: "הצעת החוק הזו לא מונחת פה היום בתור עוד סיבוב של "רק לא ביבי". היא מונחת פה כי הגיע הזמן להפסיק עם זה, וכל עוד הוא שם, זה לא יפסק. הכעס והשנאה והניהול הכושל והפוליטיקה שהורסת לנו את המדינה – כל עוד הוא שם זה לא ייפסק".

יו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר תקף את כחול לבן והאופוזיציה: "המשותף היחיד בין הסיעות המרכיבות את האופוזיציה וכחול-לבן זו השאיפה שלהם לפגוע בכהונת נתניהו. בלי מעשים ועם אפס אידיאולוגיה, מחנה ה"רק לא ביבי" גורר את ישראל לבחירות מיותרות ויוצא במסע מתוזמן של קמפיין שיסוי ופילוג נגד נתניהו והימין. זה רגע עצוב לעם ישראל".

ח"כ נפתלי בנט תקף בדיון על פיזור הכנסת את ראה"מ וראש האופוזיציה, "הממשלה הזו לקחתה את אומת הסטארטפ והפכה אותה אומת המריבות. לקחתה את אומת החדשנות והפכה אותה לאומת הסקרים. זו האומה שלנו? זה עם ישראל?", בנט הוסיף, יש מכנה משותף ללפיד ונתניהו, שניהם עוסקים בפוליטיקה בהפצת שנאה, לחרדים לערבים למתיישבים".