- רדיו קול חי - -

לאחר ההסתערות על הקניונים: עלייה של 35% ברכישות בכרטיס אשראי בבלאק פריידי

פתיחת 15 קניונים ברחבי הארץ, שהצטרפו למרכזי הקניות הפתוחים וחנויות הרחוב, החזירו את הציבור למרכזי הקניות הסגורים. ההצטופפות בתורים הארוכים בקניון באה לידי ביטוי גם בפדיונות, עם עלייה של 35% ברכישות בכרטיס אשראי לעומת השבוע הקודם.

"מבצעי הבלאק פריידי משתלמים מאוד ברכישת מוצרי חשמל ולכן חלק מהציבור אף דוחה רכישה של מוצרי חשמל יקרים דוגמת טלוויזיות ומקררים לבלאק פריידי, בו הם יקבלו לרוב הנחה משמעותית" מסביר ירון סופר, סמנכ"ל מכירות, גמא ניהול וסליקה, "ההמתנה לבלאק פריידי מתבטאת בעלייה של 82.7% ברכישת מוצרי חשמל ואלקטרוניקה בסופ"ש האחרון לעומת הסופ"ש שקדם לו. כמו כן, חלה עלייה של 26% בגובה הקנייה הממוצע. מ-920 ₪ ל-1,160 ₪". באופן דומה, ישנם מבצעים רבים על מחשוב, אשר מתבטאים בעלייה של 52% לעומת הסופ"ש הקודם.

ענף האופנה, שמציע אף הוא מבצעים משתלמים לבלאק פריידי, עלה ב-42.1% לעומת הסופ"ש הקודם. "העלייה היא ככל הנראה תוצאה של פתיחת החנויות" אומר סופר, "ישנן חנויות שעדיין לא נמצאות באון-ליין. בנוסף, חלק לא מבוטל מהצרכנים מעדיף למדוד ולחוש את הבגד טרם הרכישה, במיוחד כאשר מדובר בנעליים או בביגוד לילדים". ההכנות לחורף ולחג החנוכה מתבטאות גם בעלייה של 39.5% ברכישת מוצרי ילדים ותינוקות. "חנוכה מעבר לפינה, לכן ככל הנראה הורים רבים מקדימים את רכישת הצעצועים והמתנות לחג" מציין סופר.

העליות לא פסחו גם על ענף האופטיקה שהציגו עלייה של 34.4% ברכישה בחנויות האופטיקה, וכן חלה עלייה של 8.9% בגובה הקנייה הממוצע, מ-865 ₪ ל-942 ₪. באופן דומה, גם את העלייה של 21.3% ברכישת ריהוט ניתן לקשר לפתיחת החנויות, שכן אין תחליף להרגשת נוחות של ספה או מיטה בחנות". אך לא רק החנויות בקניון נפתחו, קבינט הקורונה התיר גם פתיחה של מלונות וצימרים ועל כן חלה עלייה של 22.1% בענף התיירות והנסיעות.

הבדיקה המדגמית נערכה על פי נתוני גמא המקיפים כ- 25% מהשוק הקמעונאי בישראל. הבדיקה נערכה כהשוואה בין התאריכים ה- 20-21/10/20, ל- 27-28/11/20.